وعده رییس‌جمهور به دانش‌آموزان لبد کوهرنگ با نواختن زنگ مهر محقق شد

شهرکرد-ایرنا- ساخت مدرسه منطقه لبد بازفت کوهرنگ چهارمحال و بختیاری که ۱۹ خردادماه امسال رییس جمهور در سفر استانی به دانش‌آموزان وعده داده بود، روز شنبه با نواخته شدن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی محقق شد تا دانش‌آموزان این منطقه صاحب مدرسه شوند.

به گزارش ایرنا، امسال زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان کوهرنگ رنگ و بوی متفاوتی داشت چرا که دانش‌آموزان لبد صاحب مدرسه‌ای شدند که رییس‌جمهور، دستور ساخت آن را به مسوولان داده بود. 

روز شنبه دوم مهرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس و حضور میدانی استاندار چهارمحال و بختیاری ، مدیرکل آموزش و پرورش و تعدادی از مسوولان استانی نواخته شد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت که ۱۹ خردادماه به منطقه لبد کوهرنگ چهارمحال و بختیاری سفر کرده بودند به مردم منطقه قول مساعد برای ساخت مدرسه دادند، که یک روز پس از این وعده، عملیات ساخت ۲ مدرسه از سوی اداره آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان کلید خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:برای ساخت ۲مدرسه در روستای لبد شهرستان کوهرنگ یک‌هزارمتر مربع زمین از طرف مردم این روستا اختصاص یافت و ۲ مدرسه ۶ کلاسه احداث شده است.

افشین امیریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پس از دستور رییس‌جمهور برای ساخت مدارس جدید در روستای لبد به این منطقه سفر کرد، افزود:ساخت این مدارس پس از اهدای زمین توسط اهالی روستا، عملیاتی و اجرایی شد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پس از سفر رییس‌جمهور به لبد کوهرنگ عملیات اجرایی مرمت مدرسه چهار کلاسه قدیمی روستا به‌همراه ساخت ۲ مدرسه سه کلاسه ۱۱۵ مترمربعی جدید در مجموع با ۶ کلاس و ۲۳۰ متر مربع آغاز شد.

کامران رهی تاکید کرد: فعالیت این مدارس برای سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول دختران و پسران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۹ باب مدرسه جدید یک تا سه کلاسه در شهرستان کوهرنگ از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و خیری در دست احداث است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت روز پنجشنبه ۲۱ خردادماه به  چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نخستین برنامه کاری از طریق بالگرد راهی منطقه سخت‌گذر لبد شهرستان کوهرنگ شدند.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha