۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84816696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر علوم:‌ دانشجویان خارجی از ۱۱۹ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

قزوین - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان خارجی از ۱۱۹ کشور در ایران تحصیل می‌کنند که باید برای افزایش آنها برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایرنا، هاشم داداشپور روز شنبه در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان امور دانشجویان دنبال می‌کنیم سیاست جذب دانشجو و تنوع جذب است.

وی گفت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌تواند یکی از دانشگاه‌های فعال در این زمینه باشد و باید از ظرفیت آن حداکثر استفاده را در این زمینه داشت.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سهم ایران از جابه‌جایی دانشجویان جهانی حدود ۱۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۱.۵ درصد کل جمعیت دانشجویانی است که در حال جابه‌جایی در کشورها هستند.

وی افزود: در حال حاضر جابه‌جایی دانشجویان در سطح دنیا بسیار گسترده است به طوری که با این فرایند، ۶ میلیون دانشجو در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف در حال تحصیل هستند.  

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۱۰ سال آینده این تعداد به ۱۰ میلیون دانشجو افزایش پیدا می‌کند که ظرفیت عظیمی است و شناخت این ظرفیت به نفع هر کشوری است .

باید سهم کشور را از دانشجویان خارجی بالا برد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در این دیدار با تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: آن موقعی که امام خمینی (ره) صدور انقلاب را مطرح فرمودند هنوز ما چیزی به‌ عنوان مقاومت اسلامی نداشتیم و فرهنگ مقاومت اسلامی و ادبیات مقاومت اسلامی هنوز بر سر زبان‌ها نیفتاده بود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: اکنون ما کاملاً می‌بینیم که نیروهای مقاومت اسلامی در تلاش و تکاپو برای تحقق آرمان‌ها هستند و وقتی همه این‌ها در مقابل دیدگان ما بروز و ظهور کرده، معنای آن این است که ما هم باید جهادی، بسیجی، با فوریت و سرعت بیشتری در این زمینه قیام کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کشور ما سالیان سال مبتلا به جریانات حزبی، جناحی و سیاسی بوده است، هر چند که نیروهای مؤمن و متدین ما ممکن است در یک جناحی کثرت بیشتری داشته باشند اما دانشگاه‌های کشور اگر بخواهند ظرفیت و جاذبه خود را حفظ کنند باید رؤسای آن‌ها همت کنند.

عابدینی گفت: خیلی فشارها ممکن است بر سر رؤسا باشد، اگر کوچک‌ترین رنگ و بوی جریانات منطقه‌ای و سیاسی داشته باشند دیگر جاذبه خود را از دست داده و قدرت رقابتشان را حتی در داخل و بین دانشگاه‌های دیگر از دست می‌دهند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: باید اتاق فکری وجود داشته باشد که مطالعه جدی شود که از این چند میلیون دانشجویی که در دنیا جابه‌جا می‌شوند اگر بخواهیم سهممان را بالا ببریم چه باید بکنیم؟ این‌گونه نباشد که ثقل دانشجویان ما فقط از یک کشور باشد، تحقق این امر چه راه‌هایی دارد؟ راه‌های ابتکاری و خلاقیتی را در این زمینه مطالعه کنیم.

معاون وزیر علوم امروز به مناسبت افتتاح جشنواره بین المللی فرهنگ ملل به قزوین سفر کرده است.

این جشنواره امروز با هدف اشاعه فرهنگ صلح و گفت و گو در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین آغاز شد و  تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد یافت.

دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) در این جشنواره میزبان ۹۰ دانشگاه رسمی و معتبر از سراسر جهان است و علاوه بر دانشجویان بین المللی بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی و بیش از ۸۰ چهره و شخصیت ملی و استانی به این جشنواره دعوت شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha