۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۰:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84812852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام حزب الله: لبنان نفت و گاز خود را بی کم و کاست می‌خواهد

تهران- ایرنا- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در سخنانی تاکید کرد که این کشور نفت و گازش را کامل و بی کم و کاست می‌خواهد.

به گزارش ایرنا از تارنمای العهد، شیخ نعیم قاسم گفت: ما می‌دانیم که آمریکا و حامیانش نمی‌خواهند دولتی در لبنان باشد و این کشور به آسایش برسد و همه چیز را به پس از ریاست جمهوری جدید موکول کردند ولی ما باید در داخل، گام‌های جسورانه‌ای برداریم تا دولت تشکیل شود.

وی افزود: ما امروز در برابر یک مطالبه به حق هستیم که به پس گرفتن منافع نفتی و گازی لبنان در آب‌هایش ارتباط دارد.

معاون دبیرکل حزب الله اضافه کرد: وعده‌هایی که برخی در به تعویق انداختن راه حل می‌دهند، مفید نیست و نمی‌توان با نظاره‌گری زمان را از دست داد تا صهیونیست‌ها استخراج گاز را به عنوان یک امر مسلم، تحمیل کنند.

شیخ نعیم قاسم در پایان گفت: معادله واضح است، ما نفت و حقوق خود را به صورت کامل و بی کم و کاست می‌خواهیم.

اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی مانع از اکتشاف انرژی در بخش‌هایی از مدیترانه شرقی شده است و خطر تشدید تنش‌ها بین دو طرف را به دنبال دارد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزها و منابع دریایی با میانجیگری «آموس هوکشتیان» نماینده آمریکا در جریان است.

هوکشتاین ۲۴ خردادماه پس از ورود یک کشتی حفاری به محدوده آب‌های لبنان و درخواست مسئولان لبنانی برای میانجیگری و از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی به بیروت آمد و با مسئولان لبنانی گفت وگو کرد.

میدان نفتی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ که لبنانی‌ها آن را مرز دریایی این کشور می‌دانند، قرار دارد و آنها اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در این میدان را تجاوز، اشغالگری و غیرقانونی می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha