۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84819445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پارلمان: جنگ ۳۳ روزه آغاز پیروزی های لبنان بود

تهران – ایرنا – رئیس پارلمان لبنان گفت: جنگ ۳۳ روزه نقطه آغاز پیروزی های این کشور و شکست دیگری برای دشمن صهیونیستی و طرح های آن بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه النشره، نبیه بری روز سه شنبه در پیامی به مناسبت شانزدهمین سالروز آغاز جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی افزود: لبنان از ۳۳ روز آتش، کشتار، ویرانی و آوارگی پیروز خارج شد و در آتش کوره خاورمیانه جدید سقوط نکرد.

وی گفت: و امروز پس از ۱۶ سال از آن جنایت صهیونیستی در حق لبنان و نقض حاکمیت زمینی و اشغال بخش شمالی روستای الغجر و نقض بیش از ۲۲ هزار باره حریم هوایی و دریایی با اهداف خصمانه برای غارت منابع نفت و گاز لبنان از جامعه جهانی می خواهیم که با فشارهای سیاسی و امنیتی، وحشیگری رژیم صهیونیستی را مهار و آن را وادار به پایبندی به قطعنامه های بین المللی کنند.

بری اضافه کرد: به نام لبنان که معادله ارتش، ملت و مقاومت در آن به پیروزی رسیدند تاکید می کنیم که از همه منابع دریایی و زمینی کشور دفاع می کنیم.

وی افزود: بیشتر از آنچه از خاک کشور دفاع کردیم از منابع زمینی و دریایی دفاع خواهیم کرد.

رئیس پارلمان لبنان بیان کرد: از همه طرف ها می خواهیم که دست از بازی های سیاسی بردارند و کشور را به خاطر خودخواهی و کینه های شخصی به قربانگاه نبرند.

بری افزود: لبنانی ها امروز با یک آزمون جدید روبرو هستند و شایسته است که با روی آوردن به گفت و گو و اتحاد، از هرگونه تلاش برای نابودکردن کشور از داخل و وارد کردن نهادهای کشور به حالت تعطیل خوداری کنند زیرا این اقدامات چه مرتکب شوندگان آن بدانند یا ندانند یک جنایت و حتی خیانت در حق لبنان و لبنانی ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همانطور که لبنانی ها در ژوئیه ۲۰۰۶ در آزمون وطن دوستی و ملی گرایی قرار داشتند امروز نیز که خطرات و چالش ها کشور را دربرگرفته در مقابل آزمون دیگری قرار دارند و باید ازهمان عناصر و ابزارهایی که توانست آن ها را در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی برساند کمک بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha