۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84802359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۸ هزار معتاد در خراسان شمالی پذیرش شدند

بجنورد-ایرنا- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار و ۱۹۵ نفر از معتادان این استان زیر پوشش حدود ۱۰۰مرکز نگهداری و درمان پذیرش شدند.

به گزارش ایرنا احسان حسینی معصوم روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اظهار داشت: این تعداد زیر پوشش خدمات مراکز مختلف بهزیستی استان که شامل واحد درمان و کاهش آسیب معتادان است قرار گرفتند.

وی افزود: دفتر پیشگیری فعالیت های پیشگیرانه و واحد دفتر درمان و کاهش آسیب معتادان است به ترتیب در سال گذشته ۱۸۵ میلیون تومان و چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفتند که از نظری اختصاص اعتبارات نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: اعتبارات بحث پیشگیری در زمینه آموزش زنان و کودکانی که در مناطق و محلات کم برخوردار سکونت دارند و همچنین محیط کاری و سایر موارد و آگاه سازی جامعه هزینه خواهد شد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون ۲ مرکز بازتوانی معتادان کمپ ترک اعتیاد در بجنورد وجود دارد، ۱۵ مرکز اقامتی، یک مرکز کاهش آسیب دی ای سی ، شلتر، یک مرکز ماده ۱۶ ، یک مرکز بازتوانی و۷۰ مرکز سرپایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش معتادان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است افزود: هم اینک بیشترین افزایش مربوط به مراکز اقامتی شبانه روزی است.

حسینی معصوم با بیان اینکه مصرف بیشتر معتادان استان سنتی است گفت: خراسان شمالی در شیوع اعتیاد جزو ۱۰ استان اول است.

به گزارش ایرنا شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷.۲۱ درصد است که ۲ درصد بیش از میانگین کشوری است و در مجموع ۱۱.۵۸درصد از جمعیت این استان با اعتیاد درگیر هستند.

۶۷۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند که شامل کارتن خواب ها، ولگردان و معتادان تابلو و تزریقی است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

مرکز ماده ۱۶، اردوگاه ترک اعتیاد دولتی است  که تحت نظر بهزیستی فعالیت می کند و محل نگهداری معتادانی که از سطح خیابان ها جمع آوری می شوند است.

مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با پروتکل های مخصوص راه اندازی می شود و معتادان نیز به طور خود خواسته به این مراکز مراجعه می کنند تا تحت درمان قرار گیرند و مراحل ترک اعتیاد را بگذرانند.  

۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha