۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84803247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۲ خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان شمالی صاحب خانه شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۵۲ واحد مسکونی به مناسبت هفته بهزیستی تحویل مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی شد که از این تعداد ۳۲ واحد مربوط به خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول و بالاتر هستند.

هادی قافله باشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع کل واحد های مسکونی که به مددجویان تحویل شد ۷۵ واحد در شهرستان بجنورد، ۲۸ واحد اسفراین، ۱۸ واحد شیروان، ۱۳ واحد راز و جرگلان، ۹ واحد گرمه، ۶ واحد جاجرم و سه واحد مربوط به شهرستان مانه و سملقان است.

وی افزود: ۱۲۰ واحد مسکونی نیز در اختیار زنان سرپرست خانوار و سایر خانوار های که دارای معلول هستند قرار گرفت.

وی گفت: این نهاد حمایتی برای ساخت واحد های مسکونی که دارای ۲ فرزند معلول هستند برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد و برای سایر واحد های نیز برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان از سوی این نهاد حمایتی کمک شد.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: واحد های مسکونی که در روستاها ساخته می شوند از تسهیلات بنیاد مسکن نیز بهره مند هستند.

قافله باشیان اظهار داشت: در اجرای طرح خانه دار کردن خانوارهای دو معلول و بالاتر علاوه بر سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیران و راه و شهرسازی نیز مشارکت می کند.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده چهار هزار مددجوی بهزیستی در شهرها و روستاهای این استان مسکن ندارند که هم اینک در نوبت دریافت کمک هستند.

قافله باشیان اظهار داشت: از مجموع خانوارهای نیازمند زیر پوشش این سازمان حمایتی فاقد مسکن در استان سه هزار خانوار در شهرها و یکهزار خانوار در روستاها سکونت دارند.

وی بیشتر این افراد را بیماران روانی مزمن، زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و بیماران قطع نخاعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر در قالب ۴۲ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف بویژه مسکن هستند.

قافله باشیان افزود: پارسال ۸۷۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان خانه‌دار شدند که در این زمینه بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۵۰۰ خانوار مستاجر نیز پشت نوبت دریافت کمک های برای دریافت تسهیلات هستند که تاکنون کمکی دریافت نکردند.

قافله باشیان با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: حدود یک هشتم جمعیت استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف بویژه مسکن هستند.

وی بر حمایت خیران در راستای ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: از نیکوکاران می خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مجموع نیاز به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد برای تمامی اقشار در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha