۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84624827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پذیرش معتادان در مراکز خراسان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۱۳ هزار معتاد زیر پوشش خدمات بهزیستی این استان در ۹۴ مرکز نگهداری و درمان می‌شوند که پذیرش در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

احسان حسینی معصوم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراکز ارایه دهنده خدمات به معتادان شامل ۷۰ مرکز سرپایی، ۱۷ مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی ماده ۱۵، یک مرکز ماده ۱۶، یک مرکز جامع بازتوانی و اقامتی و چهار مرکز کاهش آسیب است.

وی افزود: علاوه بر این مراکز یک مرکز کاهش آسیب نیز با عنوان موبایل سنتر به صورت سیار به درخواست کننده ها خدمات ارایه می دهد.

حسینی معصوم اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات به معتادان متجاهر تزریقی و کاهش آسیب های اجتماعی موبایل سنترها راه اندازی شده‌ اند.

وی با بیان اینکه پذیرش معتادان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است افزود: هم اینک بیشترین افزایش مربوط به مراکز اقامتی شبانه روزی است.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی کمبود اعتبار، کمبود فضا، فرسودگی برخی از مراکزٰ کمبود وسایل پزشکی و دارو از جمله مشکلات این مراکز عنوان کرد و افزود: هم اینک به مشارکت نیکوکاران برای ارایه خدمت به این قشر در راستای درمان و بازتوانی آنان هستیم.

به گزارش ایرنا شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷.۲۱ درصد است که ۲ درصد بیش از میانگین کشوری است و در مجموع ۱۱.۵۸درصد از جمعیت این استان با اعتیاد درگیر هستند.

۶۷۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند که شامل کارتن خواب ها، ولگردان و معتادان تابلو و تزریقی است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

مرکز ماده ۱۶، اردوگاه ترک اعتیاد دولتی است  که تحت نظر بهزیستی فعالیت می کند و محل نگهداری معتادانی که از سطح خیابان ها جمع آوری می شوند است.

مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با پروتکل های مخصوص راه اندازی می شود و معتادان نیز به طور خود خواسته به این مراکز مراجعه می کنند تا تحت درمان قرار گیرند و مراحل ترک اعتیاد را بگذرانند.  

۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha