۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84827509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود سه هزار و ۵۶۰ مستمری‌بگیر جدید به خانواده بهزیستی خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۵۶۰ خانوار پشت نوبت از ابتدای امسال تاکنون زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان قرار گرفتند و از خدمات حمایتی از جمله مستمری برخوردار شدند.

محسن توحیدی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد خانوار واجد شرایط پشت نوبت حمایت بودند که امسال زیر چتر بهزیستی خراسان شمالی قرار گرفتند و تمامی این افراد بسته به نوع معلولیت مستمری دریافت می کنند.

به گفته وی؛ حدود ۸۰ درصد از این اعضای جدید دارای معلولیت های مختلف و ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار را تشکیل می دهد.

توحیدی اضافه کرد: ۶۴۰ خانوار واجد شرایط نیز در پشت نوبت حمایت اداره کل بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند که تا پایان امسال جذب می شوند و بیشتر این افراد دارای معلولیت هستند که باید از خدمات حمایتی از جمله مستمری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری در سال جاری نسبت به پارسال حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: اینک یک خانواده یک نفری ماهانه ۴۲۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه هر سال دولت میزان مستمری نهادهای حمایتی را در راستای تامین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی افزایش می دهد افزود: همچنان که این خانوار ها در بخش های دیگر از جمله ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان، توانبخشی، آموزش و سایر موارد مورد حمایت قرار می گیرند با این مستمری بخشی از مشکلات این قشر برطرف شود.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار مشتمل بر ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ مددجو زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که از این تعداد؛ ۲۲ هزار و ۹۱۵ خانوار مستمری بگیرند و مابقی از خدمات غیر مستمر در بخش های مختلف بهره‌مند می شوند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه ۲۵ هزار معلول زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارد، اظهار داشت: معلولیت ها بر اساس اختلالاتی که عامل بروز آن است در بخش جسمی و حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، بینایی، شنوایی، گفتاری تقسیم بندی می شود.

براساس آمار سازمان بهزیستی کشور؛ معلولیت‌های ژنتیکی خراسان شمالی بیشتر از میانگین کشوری است که حدود سه درصد معلولیت‌ها به علت ازدواج‌های فامیلی است ضمن اینکه در این استان غربالگری در خصوص بحث ژنتیک و ازدواج فامیلی نیز ضعیف است که هر روز بر معلولیت های ناشی از ازدواج‌های فامیلی افزوده می شود.

نبود آزمایشگاه ژنتیک در خراسان شمالی در آمار بالای معلولیت در این استان بی تاثیر نیست و ساخت این مرکز در استان ضروری است.

حدود ۲.۵درصد جمعیت خراسان شمالی را معلولان تشکیل می‌دهند که رفع مشکلات اساسی آنها نیازمند همت خیران و مسوولان است.

۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن و اشتغال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha