تاریخ نیروی هوایی ارتش سرشار از افتخارات غرورآفرین است

قم ـ ایرنا ـ فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تاریخ نیروی هوایی سرشار از افتخارات غرورآفرین در هشت سال دفاع مقدس و در طول سال های پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی شامگاه پنجشنب در مراسم دومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم گفت: همه باید بدانیم مسؤولیت و امانتی که امروز به ما سپرده شده است به چه بهایی بوده و قصور و کوتاهی در انجام وظایفمان، ما را مدیون چه خون های پاک و خانواده های صبوری می کند.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه مرجعیت شیعی است، نام و یاد شهدای استان قم به ویژه ارتشیان شهید و ۹ خلبان شهید این دیار را گرامی داشت و گفت: همه ما در برابر عظمت و منزلت خانواده های معظم شهدا سر تعظیم فرود می آوریم و ایمان داریم که در سایه اعتقاد و تلاش، از مصونیت خون مطهر شهدا برخورداریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت مسأله اقدام بهنگام و در لحظه که برخاسته از بصیرت و آگاهی است را مورد توجه قرار داد و گفت: قیام توابین پاسخگوی نیاز روز عاشورا نبود، یعنی نتیجه عدم اقدام بهنگام آنها، پاسخ تلخ و درس آموزی برای بشریت داشت.

وی بیعت همافران نیروی هوای ارتش با حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۷ را نمونه ای بارز از اقدام بهنگام دانست و گفت: در جریان جنگ تحمیلی نیز زمانی که دشمنان با تکیه بر تسلیحات زیاد و پیشرفته خود به ایران اسلامی هجوم آوردند، نیروی هوایی ارتش که هنوز شهد شیرین آن بیعت با امام را همراه خود داشت، جانانه به دفع متجاوزان پرداخت.

واحدی با بیان اینکه تاریخ نیروی هوایی سرشار از افتخارات غرورآفرین در هشت سال دفاع مقدس و در طول سال های پس از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: کارشناسان جنگ و کسانی که در میدان عمل جنگ را دیده اند به خوبی می دانند انجام روزانه ۲۵۸ سورتی پرواز توسط نیرویی که در تحریم تجهیزات و تعمیراتی است به چه معناست.

وی حضور مقتدرانه نیروی هوایی در دفاع از حرم و مبارزه با داعش به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به خوبی دیدیم که انقلاب اسلامی چه رویش های ارزشمندی داشته و اینگونه است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تا این اندازه روی جوانان حساب باز کرده اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان با اشاره به اهداف و نقشه های شوم دشمنان در جنگ ترکیبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز نیروی هوایی ارتش در کنار آحاد جامعه حضوری اثرگذار در جهاد تبیین خواهد داشت و به ترویج مکتب اسلام و انقلاب خواهد پرداخت.

مراسم «دومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم» با حضور جمعی از مسؤولان نظامی و فرماندهان نیروی هوایی ارتش و خانواده های معظم و معزز شهدا در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

در راستای برگزاری این مراسم، برنامه‌هایی نظیر اعطای تجهیزات پروازی و نشان شهدای ارتش جمهوری اسلامی به موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ملبس شدن یکی از پیشکسوتان ارتش به عنوان خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) و مراسم غبارروبی از مزار شهدای استان قم نیز به اجرا درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha