فرماندار: بیش از هزار میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهور به مهاباد تصویب شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه سفر اخیر رییس جمهور به این شهرستان بسیار پرخیر و برکت بود، گفت: در این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان طرح به تصویب رسید که روند تحول و توسعه این خطه را شتاب خواهد بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری و در جمع مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان با قدردانی مجدد از مردم مهاباد برای استقبال پرشور و تاریخی از شخص رییس جمهور اظهار کرد: در سفر آیت الله رییسی به این شهرستان طرح های بسیار خوبی در حوزه های مختلف به ویژه در بخش راهسازی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان ، محیط زیست و آموزش و پرورش به تصویب رسید.

وی افزود: با وجود آنکه در سفرهای استانی به طرح های کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعتباری اختصاص پیدا نمی کند ولی در این سفر برای تکمیل بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد که از مطالبات مردم در این سفر بود و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفتی فیزیکی داشت،  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

فرماندار ویژه مهاباد به کلنگ زنی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد نیز اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به مهاباد بود که در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن آغاز شد که پیش بینی می شود در کمتر از ۱۸ ماه آینده به اتمام برسد.

قادری همچنین از سفر استاندار آذربایجان غربی در روزهای آینده به مهاباد نیز خبر داد و گفت: در این سفر نیز پیش بینی شده است حدود ۱۰۰ طرح در زمینه های مختلف برای توسعه و آبادانی بیشتر این منطقه به تصویب برسد.

برق اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، قطع می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: جریان برق ادارات و اماکنی که الگوی مصرف برق را رعایت نکنند، قطع شده و در این مورد با هیچ اداره ای تعارفی نخواهد شد.

فرماندار: بیش از هزار میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهور به مهاباد به تصویب رسید

قادری با بیان اینکه ادارات دولتی در امر صرفه جویی باید الگو بوده و پیشقدم باشند افزود: سهیمه مصرف برق در این شهرستان ۸۷ مگاوات تعیین شده است که باید بخوبی مدیریت شود.

وی اظهار امیدواری کرد با سیاست های توانیز در سال جاری و وارد مدار ساختن نیروگاه های جدید و نیز فرهنگ سازی در سطح جامعه برای کاهش مصرف در زمان پیک بار میزان قطعی ها به حداقل برسد.

رعایت عفاف و حجاب در ادارات باید موردتوجه مدیران باشد

فرماندار ویژه مهاباد با انتقاد از عدم رعایت عفاف و حجاب در برخی ادارات این شهرستان اظهار کرد: چطور می شود انتظار داشت وقتی کارمندان در ادارات دولتی نسبت به رعایت عفاف و حجاب بی توجه هستند، از مردم انتظار رعایت آن را داشت.

قادری افزود: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و یک سری موازین و چارچوب ها باید در آن رعایت شود از اینرو در همین راستا بازدیدهای سرزده از ادارات انجام خواهد شد که در ابتدا تذکر و در صورت عدم توجه با متخلفان برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

فرماندار: بیش از هزار میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهور به مهاباد به تصویب رسید

وی همچنین با تاکید بر امر تکریم ارباب رجوع در ادارات گفت: برخوردهای آمرانه و سرد کارمندان برخی اداره ها با ارباب رجوع به ویژه مردمی که از روستاها برای انجام امور خود مراجعه می کنند، قابل قبول نیست و کرامت مراجعه کنندگان باید جدی گرفته شود.  

وی تاکید کرد: ما همگی خدمتگزاران مردم هستیم و این مهم نباید در حد شعار باقی بماند، بلکه همانند سربازان نظام برای خدمت رسانی صادقانه به مردم این دیار پرافتخار نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.

حج بزرگترین کنگره جهان است

امام جمعه مهاباد نیز در این جلسه از حج به عنوان بزرگترین کنگره جهان یاد کرد و گفت: فریضه مهم حج یکی از عبادت‌های بی‌نظیری به شمار می رود که اتحاد، انسجام و وحدت مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

ماموستا عبدالسلام امامی با بیان جایگاه فریضه حج در اندیشه اسلامی تاکید کرد: این فریضه مهم اسلامی بزرگترین مدرسه آموزش و الفت است که مسلمانان جهان باید از آن به عنوان فرصتی برای اتحاد و همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی استفاده کنند.

فرماندار: بیش از هزار میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهور به مهاباد به تصویب رسید

وی با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در این کنگره جهانی به طور قطع می‌تواند دشمن را از دسیسه علیه جهان اسلام مایوس و ناامید کند، افزود: سران کشورهای اسلامی باید از این اجتماع بزرگ مسلمانان برای حل مشکلات بین خود استفاده کنند.

در ادامه این جلسه روسای ادارات برق، آبفا ، غله و صمت گزارش از عملکرد دستگاه های خود در سالجاری ارایه کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha