فرماندار مهاباد: تردد خودروهای سنگین در جاده بوکان منوط به اخذ مجوز است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) یکی از پرحادثه ترین جاده منطقه است، گفت: تردد خودورهای سنگین در این جاده در راستای حفظ امنیت رانندگان منوط به اخذ مجوز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: مسیر جاده برهان یک جاده فرعی درجه یک است که امکان تردد برای ماشین آلات سنگین برای حفظ ایمنی رانندگان و سایر خودروهای عبور وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها خودروهای سنگینی که از شورای ترافیک شهرستان و یا استان و آن هم در مواقع ضروری مجوز دارند، می توانند از این مسیر عبور کنند و با رانندگان بدون مجوز با همکاری پلیس راه برخورد خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد ضمن انتقاد از کیفیت پایین رنگ خط کشی های این مسیر هم تاکید کرد: از دستگاه های نظارتی انتظار می رود نسبت به کیفیت این رنگ ها که با قیمت بالا هم خریداری شده ورود پیدا کند و شرکت متولی نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد.

قادری با اشاره به لزوم ساماندهی و تعیین مکان برای پارک خودروهای حامل سوخت در این شهرستان نیز گفت: ظرف ۲ هفته آینده چنانچه شهرداری نسبت به تعیین مکانی برای پارک این خودروها اقدام نکند، با همکاری بخشداری و دهیاری فرآیند واگذاری زمین و مکان برای پارک خودروهای حامل سوخت که اغلب برای شهروندان منشا تهدید جانی و مزاحمت دارند اقدام خواهد شد.

وی بر لزوم برخورد و توقیف با تاکسی های اینترنتی بدون مجوز در سطح شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: تاکسی های مسیرهای مشخص در مواقع پیک باید به صورت گردشی نیز فعالیت کنند تا شهروندان بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند.

قادری بر همکاری دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت قانونی برای حل مشکلات ترافیکی تاکید کرد و گفت: همکاری و تعامل بین شهرداری و پلیس راه، امنیت بیشتری برای رانندگان و ترافیک روان را در سطح شهر فراهم خواهد کرد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha