تحقق نخستین دستاورد رییس جمهور/ تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد کلنگ زنی شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: نخستین دستاورد سفر رییس جمهور به مهاباد با کلنگ زنی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان محقق شد.

امیر قادری روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح که با حضور میثاقی معاون پارلمانی وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی و شماری از مسوولان این شهرستان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم با تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای احداث مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: با مشخص شدن پیمانکار راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه با قراردادی ۱۶ ماهه به اتمام خواهد رسید و تصفیه پساب شهرک صنعتی مهاباد به طور کامل انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان به سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در روز و بیش از سه برابر ظرفیت قبلی خود خواهد رسید.

قادری با بیان اینکه در آینده نزدیک ۲۰۰ هکتار از اراضی اطراف شهرک صنعتی مهاباد به محدوده این شهرک افزوده خواهد شد، گفت: راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه جز نیازهای اصلی شهرستان بود که با وعده رییس جمهور عملیات اجرایی آن پس از سال ها آغاز شد.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های زیر ربط در راستای الحاق اراضی در نظر گرفته شده به محدوده شهرک صنعتی موظف به همکاری هستند تا هرچه سریع تر زمینه رونق تولید و اشتغالزایی با توسعه شهرک فراهم شود.

به گزارش ایرنا، طی چند سال گذشته خروج پساب شهرک صنعتی مهاباد در مسیر جاده مهاباد - میاندوآب باعث آلودگی چندین زهکش و پخش بوی نامطبوع در مسیر عبور خود شده است که این امر علاوه بر پیامدهای زیست محیطی آن، باعث نارضایتی اهالی شهر گوگ تپه و روستاییان این منطقه به‌ویژه کشاورزان، باغداران و حتی رهگذران شده است.

با عنایت و توجه رییس جمهور به این موضوع و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهرستان، امسال شاهد رفع کامل معضل بوی نامطبوع پساب خروجی از شهرک صنعتی خواهیم بود.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری شمال این شهر در مسیر مهاباد - میاندوآب قرار دارد و دارای ۱۲۰ واحد صنعتی بوده که از این تعداد ۵۹ واحد فعال و نیمه‌فعال است، این شهرک در فاصله بسیار کمی با روستای "ترشکان" و فاصله ۲ کیلومتری با شهر ۳۰ هزار نفری "گوک‌تپه" مهاباد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha