هشدار مقام روسیه: آمریکا در بحران اوکراین با آتش بازی می‌کند

تهران – ایرنا -معاون وزیر خارجه روسیه امروز گفت: واشنگتن به بازی کردن با آتش در بحران اوکراین ادامه می‌دهد. غرب اکنون باید حداکثر احتیاط و خویشتنداری را در پیش گرفته و از هرگونه تشدید اوضاع و سرازیر کردن سیل تسلیحات به کی‌یف خودداری کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛  "سرگئی ریابکوف" به شبکه تلویزیونی روسیا – ۱ گفت که ادامه بازی واشنگتن با آتش در قضیه بحران اوکراین خطرناک است و غرب باید از خراب‌تر کردن اوضاع مانند سرازیر کردن سیل تسلیحات به ویژه سامانه های توپخانه راکتی هیمارس خودداری کند.

این دیپلمات بلندپایه در باره احتمال رویارویی مستقیم روسیه و غرب گفت: کشورهای غربی برای متهم کردن روسیه به گونه ای بازی شعاری و لفاضی درباره کاربرد احتمالی تسلیحات هسته ای روی آورده که کاملا نادرست بوده و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. غرب همیشه با انتشار اخبار نادرست یا تلاش برای منحرف کردن واقعیت به نفع اندیشه های ژئوپلیتک و ترجیحات خود تلاش می کرده که به ویژه در رسانه ها قابل توجه است.

ریابکوف افزود: ما بارها به عوامل و عناصر پیروی آمریکا و غرب در باره تلاش های خیالی خود برای مداخله مستقیم و پیامدهای خطیر آن هشدار داده‌ایم.

.ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند۱۴۰۰) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha