۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84789169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلمات روس: آمریکا به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز برای جنگ اوکراین نیست

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در واشنگتن ضمن اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز برای جنگ اوکراین نیست، گفت: اظهارات کالین کاهل معاون وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال ارسال تعداد بیشتری از سامانه های موشکی هیمارس به اوکراین به شدت نگران کننده است.

به گزارش ایرنا به نقل خبرگزاری روسی تاس، آناتولی آنتونوف روز چهارشنبه، ارسال سیستم های موشکی دوربرد به اوکراین را نشاندهنده رویکرد واشنگتن برای دامن زدن به این جنگ ارزیابی کرد و گفت: اظهارات این مقام پنتاگون حکایت از این موضوع دارد که آمریکایی ها دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز نیستند.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: اظهارات این مقام وزارت دفاع آمریکا در آستانه نشست مقامات این کشور با متحدانشان برای حمایت نظامی از اوکراین بیان شد و پنتاگون این پیام را به متحدانش منتقل کرد که راه حل دیگری جز ارسال تسلیحات بیشتر به کی یف وجود ندارد.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha