مقام سابق آلمان: ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود

تهران-ایرنا- مشاور صدراعظم سابق آلمان ضمن انتقاد از طرح انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین، عنوان کرد که این سیاست به جنگ جهانی سوم منتهی می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ژنرال بازنشسته" اریش واد" مشاور  امور سیاست های نظامی آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان امروز به خبرگزاری آلمان گفت: اگر اروپا نمی خواهد جنگ جهانی سوم رخ دهد، باید دیر یا زود از تشدید اوضاع نظامی در اوکراین دوری کند و مذاکرات را شروع کند.

وی خاطر نشان کرد: شانس برای مذاکره در واقع بد نیست. طرفهای این مناقشه باید به جای طولانی شدن جنگ در مسیر مذاکره گام بردارند.

اظهارات این مقام سابق آلمان در حالی مطرح شده است که وزیر خارجه آلمان روز گذشته عنوان کرد که اوکراین به تسلیحات سنگین نیاز دارد و اکنون زمانی نیست که کشورها در این مسئله بهانه بیاورند.

پیش از این اختلافاتی در آلمان بر سر انتقال کمک ها به اوکراین از جمله ارسال تسلیحات میان سیاستمداران این کشور ایجاد شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha