۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84786138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خودداری شرکت‌های نفتی نروژ از اعتصاب بزرگ در پی توافق بر سر دستمزد

تهران – ایرنا – کارکنان و شرکت های نفتی نروژ با پذیرش اصول توافقی در زمینه دستمزدهای جدید، از اعتصاب در ۹ میدان که می توانست به تولید نفت این کشور ضربه بزند، خودداری کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه های کارگری مذاکره کننده با شرکت های نفتی، نظر مساعد اعضای این شرکت ها قبل از انعقاد رسمی توافق را جلب کردند.

حدود ۸۴۵ کارگر از تقریبا ۷ هزار و ۵۰۰ فرد شاغل در سکوهای فراساحلی برای اعتصاب از روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در صورت شکست مذاکرات پرداخت سالانه با کارفرمایان را برنامه ریزی کرده بودند.

اتحادیه کارگری «اینداستری انرژی» که یکی از سه اتحادیه بزرگ کارگری نروژ است با توافق در زمینه دستمزدها موافقت کرده است و از اعضای خود درخواست تائید نخواهد کرد.

اما «هیلده ماریت راست» رئیس اتحادیه کارگری «سیف» گفت که قبل از پذیرش توافق مذاکره شده، حمایت اعضای خود را به دست می آورد.

رئیس سومین اتحادیه نروژی موسوم به «لدرن» نیز اعلام کرد که همچون اتحادیه سیف عمل می کند.

انجمن نفت و گاز نروژ که لابی صنعت نفت این کشور است، تاکید دارد که اعتصاب می تواند بر تولید نفت تاثیر گذارد. این انجمن از ذکر میزان دقیق این تاثیر خودداری کرد.

سه اتحادیه کارگری نروژ اعلام کرده بودند که دستکم در وهله اول بدنبال جلوگیری از کاهش صادرات گاز طبیعی این کشور در زمان تنگنای عرضه انرژی در اروپا هستند.

نروژ تامین کننده بزرگ انرژی در جهان است که بیش از ۴ میلیون بشکه معادل نفت در روز تولید می کند که نیمی از آن به صورت نفت خام و مایعات دیگر و نیم دیگر به صورت گاز طبیعی است.

نروژ با داشتن ذخایر طلای سیاه و جمعیت ۵.۴ میلیون نفر، بزرگترین صندوق سرمایه داری مستقل جهان را دارد که ارزش آن ۱.۳۶ تریلیون دلار (۱.۱۳ تریلیون یورو) است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha