۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84408783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید نخست وزیر نروژ بر تداوم استخراج نفت و گاز

۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84408783
تاکید نخست وزیر نروژ بر تداوم استخراج نفت و گاز

تهران- ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز نوشت: "ارنا سولبرگ" نخست وزیر نروژ با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات پارلمانی در این کشور و داغ شدن بحث آینده استفاده از سوخت های فسیلی در اروپا، از نیاز مبرم کشورش به استخراج نفت و گاز سخن گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای این روزنامه انگلیسی، نخست وزیر نروژ تاکید کرد که کشورش به استخراج نفت و گاز ادامه می دهد. وی این سخنان را در حالی بر زبان آورده که نروژ در سپتامبر (شهریور) شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است و همزمان بحث بر سر آینده استفاده از  سوخت های فسیلی به شدت داغ است.

«ارنا سولبرگ» نخست وزیر این کشور اروپای شمالی که از سال ۲۰۱۳ در قدرت بوده  و برای دوره سوم نامزد انتخابات شده در این خصوص به روزنامه فایننشال تایمز گفت که تولید نفت در کشورش در حال کند شدن است.

وی در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که از پاسخگویی به تماس های آژانس بین المللی انرژی که برای جلوگیری از همه پروژه های جدید نفتی در نروژ با هدف کنترل تغییرات آب و هوایی صورت گرفته بود، خودداری کرد. وی از جمله سیاستمدارانی است که تاکید دارد نروژ نیاز مبرمی به ادامه روند استخراج نفت و گاز دارد. در واقع موضع اسلو در گسترش استخراج منافع نفتی به شدت در تضاد با مواضع آژانس بین‌المللی انرژی است که بتازگی هشدار داده اگر قرار است تا سال ۲۰۵۰ جهان به انتشار خالص کربن صفر برسد، باید تمام پروژه‌های آینده سوخت فسیلی لغو شود.

انتظار می رود وابستگی نروژ به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در اروپای غربی به نفت و گاز، یکی از موضوعات داغ در انتخابات پیش روی این کشور باشد که قرار است در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار شود.

سولبرگ نخستین رهبر از جناح راست میانه است که دو دوره کامل از انتخابات پارلمانی را در کشوری که مدتها تحت سلطه حزب کارگر (چپ میانه) بود، پشت سر گذاشته و قدرت را در دست داشته است.

سولبرگ معتقد است صنعت نفت نروژ می تواند بخشی از "تحول سبز" باشد و استفاده از گاز طبیعی می تواند در "آینده تولید هیدروژن برای اروپا" نقش داشته باشد.

وی همچنین تنها نخست وزیر از جناح راست میانه در کشورهای شمال اروپا و یکی از موفق ترین رهبران محافظه کار در اروپا پس از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است. وی موفقیت خود را در حزب راست میانه مرهون داشتن "یک سیاست فراگیر" می داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha