حسرت ۱۳ ساله مهد بزرگان کشتی ایران زمین؛ نهاوند چشم انتظار مدال آسیایی

همدان- ایرنا- شهرستان نهاوند مهد بزرگان کشتی ایران زمین پس از ۱۳ سال از کسب آخرین مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بار دیگر این شانس را پیدا کرده تا افتخارات قدیمی خود را تکرار کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرشتان نهاوند در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مرکز استان همدان میعادگاه بزرگان کشتی کشور به شمار می‌رود به نحوی که کشتی گیران این دیار همواره زبانزد ایرانیان و جهانیان بوده و هستند.

تورج ظفری از مربیان کارکشته کشتی و تیم ملی، مرحوم فرامرز سماوات مربی سابق تیم ملی، عزیز سیف مربی سازنده، حمید سیفی قهرمان آسیا، مجتبی خدارحمی، مهرداد سعدی‌نژاد، محمد رضایی، سعید ابراهیمی، بابک درویشی، سعید کولیوند، برادران کمروند، برادران بهنام نژاد، مسلم بهاری، مجتبی نادری، زنده یاد محمد صالح، محمد دهفولی، علی صفاری، حمیدرضا درویشی، حمید و علی مومیوند، محمد سیاهوشی (قهرمان ناشنوایان جهان) ، سروش محمدی (قهرمان نوجوانان ناشنوای جهان)  از جمله قهرمانان جهانی و آسیایی و همچنین مربیان سازنده کشتی هستند که برای ورزش کشور و نهاوند افتخارآفرین بوده اند.

شهرستانی که با وجود برخورداری از بهترین‌های کشتی ایران زمین به موجب بروز برخی اختلافات و حواشی در سال‌های اخیر نتوانست این افتخارآفرینی‌ها را تکرار کند و کشتی قهرمانی در این شهرستان به خاموشی فرو رفته است.

نهاوند با وجود برخورداری از بهترین‌های کشتی ایران زمین به سبب اختلاف و حواشی سال‌های اخیر نتوانست این افتخارآفرینی‌ها را تکرار کند و به خاموشی فرو رفت.

شرایطی که باعث شد عده‌ای از قهرمانان و نام آوران از این دیار مهاجرت کنند، برخی چهارگوشه تشک کشتی را بوسیدند و خانه نشین شدند و آن‌هایی که در گود حضور داشتند هم هرازگاهی به هم تاختند تا در نهایت کشتی در این شهرستان زمین گیر شود.

آخرین سالی که نهاوندی ها موفق به کسب مدال کشتی آسیاسس شدند به مسابقات سال ۲۰۰۹ میلادی در کشور تایلند بازمی گردد جایی که سعید ابراهیمی کشتی گیر نامدار نهاوندی در وزن ۹۶ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور داشت. وی در این رقابت ها موفق به شکست تمامی حریفان خود و کسب نشان طلا و قهرمانی در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا شد.

شفیعی؛ پایانی بر اختلافات
حالا با ملی پوش شدن یونس شفیعی پدیده وزن ۷۱ کیلوگرم کشتی آزاد نوجوانان کشور، بارقه‌های امید باردیگر در ورزش اول شهرستان نهاوند زنده شده است.

شفیعی با قهرمانی در انتخابی تیم ملی توانست چراغ خاموش شده کشتی نهاوند را دوباره روشن کرده و بزرگان کشتی این شهر را دورهم جمع کند.

حالا جماعت کشتی شهرستان نهاوند عزم خود را برای قهرمانی این دلاور کشتی در مسابقات آسیایی جزم کرده و کشتی در این شهرستان به آشتی و کنار هم بودن تبدیل شده است.

بدون تردید مدال آوری شفیعی در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند اتحاد نهاوندی‌ها را برای پرورش و شکوفایی استعدادها دوچندان کند.

عباس تکلو و علی صفاری مربیان شفیعی عضو تیم ملی کشتی نوجوانان در این روزها بیش از سایرین خوشحال و با انگیزه هستند چرا که ثمره تلاش آن‌ها به بار نشسته و اکنون با مدال آوری در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند شروع امیدوارکننده برای تولد دوباره کشتی نهاوند باشد.

هر چند در ماه اخیر نیز شاهد قهرمانی محمد سیاهوشی در کشتی ناشنوایان جهان بودیم اما نیاز است که موفقیت در رده‌های پایه نیز جان دوباره بگیرد.

حالا همه نگاه‌ها به شفیعی تنها نماینده کشتی استان همدان در تیم ملی نوجوانان برای درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا است.

حسرت ۱۳ ساله مهد بزرگان کشتی ایران زمین؛ نهاوند چشم انتظار مدال آسیایی

هدفم کسب مدال طلا است
ملی پوش نهاوندی کشتی آزاد نوجوانان کشور در این باره می گوید که هدفم کسب مدال طلا و قهرمانی در مسابقات آسیایی قرقیزستان است.

شفیعی در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی سختی‌های زیادی را متحمل شدم و حالا در اولین آوردگاه مهم بین المللی می‌خواهم به نشان طلا دست یابم.

وی اضافه کرد: می‌دانم مسابقات آسیایی با انتخابی تیم ملی بسیار متفاوت است و بهترین نفرات کشورهای مختلف در این میدان حاضر می‌شوند اما مهم رسیدن به هدف نهایی است.

شفیعی: می‌دانم مسابقات آسیایی با انتخابی تیم ملی بسیار متفاوت است و بهترین نفرات کشورهای مختلف در این میدان حاضر می‌شوند اما مهم رسیدن به هدف نهایی است.

شفیعی با اشاره به اینکه انگیزه مضاعفی برای کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا دارد، خاطرنشان کرد: در وزن ۷۱ کیلوگرم نماینده کشورمان در این رقابت‌ها هستم و حریفان قدرتمندی را در پیش رو دارم.

وی افزود: حدود ۶ ماه است که با تیم ملی نوجوانان تمرینات پر فشاری را پشت سر گذاشته ام و هم اکنون با شرایط بدنی بسیار مطلوب آماده حضور در مسابقات هستم.

ملی پوش نهاوندی کشتی نوجوانان گفت: همه تمرکزم را برای کسب مدال طلا و درخشیدن نام استان همدان و نهاوند که پیشینه قوی در میادین فراملی دارد، گذاشته‌ام و می‌خواهم با کسب مدال طلا گوشه‌ای از زحمات مربیان و خانواده‌ام را جبران کنم.

وی اظهار داشت: با کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا می‌توانم دوبنده تیم ملی برای رقابت‌های نوجوانان جهان را تصاحب کنم و این هدف مهمترین مسیر زندگیم است.

تمرین تا قهرمانی
پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان و آخرین مرحله برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از امروز به مدت یک هفته در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود که شفیعی نیز به این اردو دعوت شده است.

رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد نونهالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۹ خرداد لغایت اول تیرماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

شفیعی روز گذشته مورد بدرقه چشمگیر مسوولان و خانواده کشتی شهرستان نهاوند قرار گرفت و عازم اردوی تیم ملی کشتی کشور شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha