۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84775496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر کوتاه از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبر: 84775496
۲ خبر کوتاه از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- بازدید رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مراکز درمانی سنندج و عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان ۲ خبر کوتاه از دانشگاه عللوم پزشکی کردستان است.

به گزارش ایرنا، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، برای بازدید از بخش های مختلف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کردستان، به این استان سفر کرده است.

حسینعلی شهریاری، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته (چهارشنبه) از پروژه های خیر ساز در حال اجرای استان در حوزه سلامت شامل دانشکده بهداشت، همراه سرای بیمارستان کوثر و دانشکده مجازی و بخش دیالیز بیمارستان توحید بازدید و با بیماران دیالیزی دیدار کرد.

هیات بازدید کننده در ۲ روز آتی از سایر پروژه های خیر ساز در دست اقدام بازدید خواهد داشت.

عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

بهرام کندائی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: هم اکنون در سنندج ۹ نفر، کامیاران سه نفر و مریوان یک نفر مبتلا به کرونا تحت درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، اضافه کرد: اکنون ۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

کندائی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران، ادامه داد: مردم در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

 سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha