۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84775900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تیپ ۲ ارتقا می‌یابد

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84775900
دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تیپ ۲ ارتقا می‌یابد

سنندج- ایرنا- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: آینده خوب و روشنی پیش روی دانشگاه علوم پزشکی کردستان است و با کارهای در دست انجام، رتبه دانشگاه از تیپ سه به ۲ ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن فتحی روز پنجشنبه در جریان بازدید رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از بخش در دست احداث پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وجود طرح های خیرساز نیمه تمام در استان که نیازمند حرکت و اعتبارجهشی برای اتمام است، کمیسیون بهداشت و  مجمع خیرین سلامت کشور به استان دعوت شدند تا از این ظرفیت برای اتمام طرحها  استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیتی که  این طرحها برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در استان دارد، افزود: مرکز دیالیز بیمارستان توحید  از جمله این طرحهاست که در زمینه تجهیزات نیازمند کمکهای بیشتری است و مجمع خیرین سلامت قول دادند که با استفاده از مشارکت خیرین این مرکز تجهیز شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم  نیاز به ۲۸۰ میلیارد ریال بودجه دارد که این مجمع برای تکمیل این طرح آموزشی نیز قول مساعد داد.

فتحی با بیان اینکه هنوز با امکانات و خدمات مطلوبی که بتواند رضایت مردم را تامین کند، فاصله داریم، تاکید کرد: باید از نظر زیرساختی این فاصله را کم کنیم و تلاشهایی در این راستا در دست انجام و اقدام است.

وی با بیان اینکه در کردستان یک دستگاه سنگ شکن نداریم، اضافه کرد: با رایزنی انجام شده تامین این دستگاه در اولویت قرار گرفت و هیات امنای ارزی در حال برگزاری مناقصه آن است که در بیمارستان کوثر و یا توحید برای بیماران کلیوی مستقر خواهد شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه آموزشی خبرهای بسیار خوبی در در راه است که نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود و به زودی به سرانجام می رسد و رسانه ای خواهد شد.

بخش پیوند استخوان بیمارستان بعثت ویژه کودکان و بزرگسالان است که سالانه امکان پوشش ۱۲۰ بیمار را دارد و تنها واحد بخش پیوند استخوان کودکان در غرب کشور است.

این بخش توسط خیرین سلامت در دست احداث است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha