۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84774535
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشتار دام در کشتارگاه صنعتی بجنورد از سرگرفته شد 

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84774535
کشتار دام در کشتارگاه صنعتی بجنورد از سرگرفته شد 

بجنورد-ایرنا- کشتار دام در کشتارگاه صنعتی بجنورد پس از چند روز وقفه، امروز- پنجشنبه- از سر گرفته شد و فعالیت این واحد تولیدی به روال عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کشتار دام در کشتارگاه صنعتی دام مرکز خراسان شمالی از سر گرفته شد اما به نظر می رسد مشکلات این واحد صنعتی هنوز پابرجا است. 

چند روزی بود که سلاخان کشتارگاه صنعتی دام در مرکز استان به عنوان تنها کشتارگاه صنعتی دام مرکز خراسان شمالی دست از کار کشیده و فعالیت این واحد صنعتی متوقف و دام ها در شهرهای همجوار کشتار  شد.

علت توقف فعالیت کشتارگاه صنعتی دام در بجنورد، پرداخت نشدن کامل حقوق سلاخان اعلام شده است، کارگران و سلاخان کشتارگاه صنعتی بجنورد به علت دریافت نشدن مابه التفاوت حقوق خود از کشتار دام خودداری کردند. 

راهبر کشتارگاه صنعتی شهر بجنورد حقوق سلاخان را براساس حقوق سال گذشته پرداخت کرد  این در حالی است که این نیروها بر اساس قرارداد منعقد شده، باید به نرخ سال جاری حقوق دریافت کنند. 
در این میان راهبر کشتارگاه صنعتی دام بجنورد اعلام کرده است که تعرفه های کشتار دام در این کشتارگاه امسال افزایشی نداشته و ادامه فعالیت با نرخ پارسال برایش صرفه ندارد از این رو توان پرداخت حقوق کارگران با نرخ امسال را ندارد.  
اعتصاب سلاخان  
راهبر کشتارگاه صنعتی دام بجنورد در این باره با اشاره به تعطیلی و توقف چهار روزه فعالیت این کشتارگاه گفت: با توجه به اینکه امسال تعرفه های کشتار دام افزایشی نداشت در تامین حقوق سلاخان با مشکل روبه رو شدیم از این رو حقوق این کارکنان بر اساس نرخ سال گذشته پرداخت شد که همین امر سبب اعتراض این نیروها شد.  
جعفر فدایی اظهار داشت: سلاخان دست از کار کشیده و کشتار در کشتارگاه انجام نشود و به ناچار دام های زنده راهی کشتارگاه های شهرهای مجاور شده و گوشت استحصالی به بجنورد منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر مرکز استان با افزایش تعرفه های کشتار دام مخالفت کرد گفت: بخش بسیار زیادی از هزینه های به فعالیت کشتارگاه مربوط به حقوق کارگران است اما برای ما پرداخت حقوق بر اساس نرخ امسال میسر نیست. 
راهبر کشتارگاه صنعتی دام بجنورد با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر سلاخ در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد مشغول به کار هستند گفت: منابع لازم برای پرداخت مابه التفاوت حقوق کارگران تامین و به حساب آنان واریز شد و فعالیت کشتارگاه از سر گرفته شد اما ما همچنان خواستار افزایش تعرفه کشتار برای سال جاری هستیم. 
تعطیلی کشتارگاه و دغدغه بهداشتی 
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی هم با بیان اینکه زیرساخت های بهداشتی خیلی مناسب در کشتارگاه های شهرهای شیروان و آشخانه وجود ندارد گفت: این کشتارگاه ها صنعتی نیست از این رو  شرایط خیلی مناسب به لحاظ بهداشتی در آن وجود ندارد، کشتارگاه اسفراین صنعتی است اما ظرفیت آن کم است. 
حمید رمضانی اظهار داشت: توقف فعالیت کشتارگاه صنعتی دام احتمال کشتارهای غیرمجاز را هم افزایش می دهد و ممکن است مردم به علت تعطیلی این واحد، دام را در شرایط بهداشتی کشتار کنند که در این زمینه نگران احتمال بروز بیماری از جمله تب کریمه کنگو هستیم. 
مشکل تامین گوشت نداریم  
رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کشتارگاه صنعتی دام مرکز استان چند روزی کشتار نداشت اما این وضعیت مشکلی در تامین گوشت مورد نیاز شهر نکرد، گوشت در کشتارگاه های شهرهای همجوار استحصال شد و دغدغه ای در این باره وجود ندارد.  
حسین قاسم زاده با اشاره به اعتراض سلاخان نسبت به پرداخت حقوق اظهار داشت: راهبر کشتارگاه صنعتی دام مرکز استان خواستار افزایش تعرفه های کشتار دام در این کشتارگاه شد اما شورای اسلامی شهر با آن مواففت نکرد از این رو کشتار دام با نرخ های سال گذشته انجام می شود، البته ما هم مخالف افزایش این تعرفه ها هستیم زیرا این افزایش به معنای بالارفتن قیمت گوشت استحصالی می شود که بار آن بر دوش مصرف کننده خواهد بود.  
وی افزود: مسوول کشتارگاه دام بجنورد حقوق کارگران را بر اساس نرخ های پارسال پرداخت و اعلام کرد که توان پرداخت حقوق این کارگران با نرخ امسال را ندارد زیرا تعرفه های کشتار دام افزایش ندارد، این در حالی است که قرارداد این راهبر تا ۲ ماه و چند روز دیگر به پایان می رسد و باید راهبری به مزایده گذاشته شود. 
قاسم زاده گفت: توقف فعالیت کشتارگاه صنعتی دام هیچ مشکلی برای تامین گوشت مورد نیاز مرکز استان ایجاد نکرد و با هماهنگی های انجام شده، کشتار دام در شهرهای مجاور انجام شد، ما آمادگی داشتیم تا این اقدام تا هر زمان که کشتارگاه مرکز استان تعطیل باشد، تداوم یابد و گوشت مورد نیاز مردم را در سایر کشتارگاه ها تامین و عرضه کنیم.  
رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد با بیان اینکه راهبر فعلی کشتارگاه بدون مزایده مدیریت این واحد تولیدی را بر عهده گرفت گفت: پیشنهاد من این است که با توجه به نزدیک شدن به موعد اتمام قرارداد، مزایده برای راهبری این کشتارگاه از اکنون برگزار شود تا تکلیف این واحد صنعتی مشخص شود. 
بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha