۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85477864
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سلام بر آن امام رئوفی که زاده زهراست

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85477864
سلام بر آن امام رئوفی که زاده زهراست

بجنورد-ایرنا- عطر کرامت رضوی در قراری عاشقانه، مهمان دل ها در خراسان شمالی شده است و دیار قومیت ها در ایام دهه کرامت قلب های خود را بر شور عاشقانه رضوی گشودند و به استقبال کاروان زیر سایه خورشید آمدند.

به گزارش ایرنا، یک محله کرامت، همه منتظر بودند؛ مادر شهید "اصغر قادرپناه" همراه دختران هنرمند با روسری و چادرهای یکدست، نوجوانان دوچرخه سوار که روی پیراهنشان با افتخار السلام علیک با علی بن موسی الرضا (ع) نوشته بود.

پرچم های رنگی که هر کدام به ندای توسل ائمه مزین بود و بر روی هریک نام امامی معصوم به اهتزاز در آمده بود و می درخشید.

انتظار امام رضایی مشتاقان با اشک شوق مادر شهید قادرپناه و بوسه اراده بر پرچم متبرک حرم امام مهربانی ها به پایان رسید و برنامه ها با مداحی "ای رضا جان" جان گرفت و شوق عاشقی به دل های عاشق هدیه شد.

امام جمعه فاروج نیز به استقبال کاروان زیر سایه خورشید آمد و پس نشستی صمیمانه و از ارزش های حضرت ثامن الائمه گفت و افزود: هر چه داریم از عنایت امام رضا (ع) است و افتخار شیعه در ایران اسلامی آن امام همام و خواهر بزرگوارشان است.

خانه اردیبهشت یکی از مراکز نگهداری کم‌توانان ذهنی فاروج مقصد دوم بود و ساکنان آن که به اندازه انگشت‌های یک دست بودند، زائران امام الرئوف شدند و حرز امام رضا (ع) را به عنوان هدیه دریافت کردند و به گردن آویختند.

مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (س) که ویژه دختران فاروجی و با هدف تقدیر از دختران فعال این شهرستان در سالن شهدای دانش آموز این شهرستان برگزار شده بود، دل ها را با نور توسل به شمس طوس گره زد و روشن کردند.

پس از آن مردم روستای رستم آباد در مسجد جامع آن میزبان کاروان زیر سایه خورشید بودند، مسجدی که همصدایی صلوات بچه ها پس مرور نام شهدا و گرامیداشت یادو خاطره آن بزرگمردان، ویژگی اصلی مراسم بود و بچه هایی که به شوق امام هشتم پاسخ سوالات مسابقه را با شوق کودکانه می دادند و البته هدایای امام رضایی هم دریافت کردند و اشک‌های مادری که فرزند خوانده اش راه شهادت را پیموده بود آخرین مقصد فاروج بود.

مسوول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی ضمن تبریک ایام دهه کرامت به برنامه های استقبال از خدام آستان قدس رضوی در این استان اشاره کرد و گفت: از روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه و همزمان با چهارمین روز از ایام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با استقبال مردم از کاروان رضوی برنامه های این طرح برای هفدهمین سال پیاپی در استان برگزار شد و اکنون نیز ادامه دارد.

اصغر لنگری؛ اجرای طرح محله کرامت با استقبال مادران معزز شهدا در فاروج و رژه دوچرخه سواران را آغازگر برنامه های زیر سایه خورشید و رسم خوشایند و معنوی پرچمگردانی حرم مطهر رضوی در این استان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن محوری در روستای رستم آباد و روستاهای مجاور و برپایی چایخانه رضوی با عنوان یک استکان بهشت حضور و همراهی در جشن دختران ایران از جمله برنامه های خدام رضوی در شهرستان فاروج بود.

وی افزود: مردم بجنورد میزبان دومین روز حضور کاروان رضوی بودند و عطر کرامت رضوی با پیش بینی برنامه های مختلف در جوار حرم مطهر امامزادگان و تکریم خانواده شهدا، جشن محوری در روستاهای «چهارخروار، جمی و طراقی کرد» و نیز همایش بزرگ تکریم امامزادگان و نیز دانشگاه آزاد بجنورد، مشام اهالی این شهرستان را معطر کرد.

لنگری به روز سوم حضور کاروان رضوی در خراسان شمالی اشاره کرد و شهرستان جدیدالتاسیس مانه را به عنوان میزبان بعدی کاروان رضوی معرفی کرد و افزود: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت و در ششمین روز دهه کرامت با همراهی امام جمعه شهر پیش قلعه، روستاهای «خرتوت، کالیمانی، بازارقارناس، و محمدآباد» برپایی جشن های محوری، این شهرستان میزبان خادمان بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها می شوند.

مسوول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی همچنین بیان کرد: شیروان مقصد بعدی خدام است که میزبانی از برنامه های زیر سایه خورشید را روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) برعهده دارد و برنامه های از جمله دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان و حضور در جشن اهالی روستای گلیان و تقدیر از تولید کنندگان و کارگاه تولیدی از جمله برنامه های این شهرستان در روز هفتم دهه کرامت و چهارمین رز حضور خدام رضوی است.

وی یادآور شد: روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) شهرستان بجنورد، شنبه (۲۹ اردیبهشت) اهالی شهرستان جاجرم و یکشنبه نیز شهرستان گرمه سر بر آستان رحمت و کرامت رضوی می سایند.

وی جشن میلاد امام مهربانی و در آخرین روز از ایام حضور کاروان رضوی را به میزبانی شهر بام و به همت اهالی مسجد عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن دانش آموزی و دیدار با خانواده شهدا و تجلیل و تکریم فعالان حوزه جمعیت و فرزندآوری از مهم ترین برنامه های روز ۱۱ ذی القعده و میلاد امام مهربانی ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha