۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84770658
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شاهرود: «دامدارکارت» برای تسهیل‌گری امور دامداران ایجاد شد

شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود با بیان اینکه «دامدارکارت» برای تسهیل‌گری امور دامداران ایجاد شد، گفت: دامداران با ثبت نام و دریافت این کارت برای دریافت هرگونه تسهیلات در این حوزه اقدام کنند.

ابوطالب جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت اعتبار خوبی برای تامین نهاده‌های دامی و دام‌های مولد اختصاص داده است که این تسهیلات از طریق دامدار کارت قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه مردمی‌سازی، بازتوزیع یارانه‌ها و نظارت بیشتر بر بازار در دستور کار است، تاکید کرد: در این راستا تامین کالاهای اساسی و کنترل افزایش قیمت‌ها به ویژه قیمت گوشت سفید و قرمز توسط کارشناسان و بازرسان روزانه انجام می‌شود.  

به گفته وی، تمامی دامداران دارای دام سبک، سنگین، طیور و آبزیان که به صورت سنتی و صنعتی فعالیت دارند، می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی و ثبت نام از مزایای دامدار کارت بهره‌مند شوند.

جلالی افزود: تسهیلات کم‌بهره حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی یکی از موارد دامدار کارت محسوب می‌شود که برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود ابراز داشت: بخشداری‌ها و جهاد کشاورزی برای تحقق این امر به متقاضان و دامداران اطلاع رسانی کنند.

جلالی بااشاره به اینکه اجرای این طرح از ۱۹ اردیبهشت تا سه ماه دیگر ادامه دارد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود برای استفاده و ثبت نام دامدار کارت حدود یکهزار واحد در این شهرستان اقدام کنند.

در شهرستان شاهرود ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۸ هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha