سمنان در تکاپوی برگزاری رقابت سالم/ آمادگی برای انتخابات تمام الکترونیک

سمنان - ایرنا - سمنان با توجه به در پیش‌بودن چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری با انجام فرآیندهای موردنیاز طبق برنامه آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و استاندار این استان نیز بر مهیابودن زیرساخت‌ها به منظور برگزاری تمام الکترونیک این انتخابات تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات رییس جمهوری چهار ساله است، اما با شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور محبوب کشورمان، این انتخابات تیرماه امسال برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری هشتم تیر ۱۴۰۳ با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در رعایت چهار مولفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت برگزار خواهد شد.

برگزاری انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی

استاندار سمنان با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب و تاکید دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برای برگزاری این رویداد مهم گفت: امور کشور با قوت، به صورت منظم و مستمر به انجام خواهد رسید و چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری نیز در امنیت و با حراست از رای مردم با رعایت اصل بی‌طرفی در هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

سیدمحمدرضا هاشمی عصر شنبه در نشست هماهنگی انتخابات چهاردهمین دوره رییس جمهوری در سالن استانداری سمنان با تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و تقدیر از حضور خودجوش مردمی در آیین سوگواری شهدای خدمت، ضمن اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بر پایه چهار اصل سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت، بیان کرد: این چهار مولفه سرلوحه کار در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره رییس جمهوری است.

سمنان در تکاپوی برگزاری رقابت در سلامت/ آمادگی برای انتخابات تمام الکترونیک

آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سمنان

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم با همت و تلاش تمامی مسوولان استان شاهد برگزاری انتخابات پرشور باشیم ادامه داد: آمادگی برگزاری تمام الکترونیک انتخابات چهاردهمین دوره رییس جمهوری در استان به مسوولان ملی اعلام شد و باید منتظر اعلام نتیجه از سوی آنان بود.

به گفته وی قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان‌های استان سمنان به منظور تحقق مشارکت حداکثری تشکیل خواهد شد.‌

استاندار سمنان گفت: بدون شک مردم این استان همچون گذشته با حضور حداکثری پای صندوق در تعیین سرنوشت کشورشان مشارکت خواهند کرد.

سمنان در تلاش برای آماده سازی شرایط برگزاری انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: انتخابات پیش رو از جنبه های مختلف اهمیت دارد و تلاش خواهیم کرد این انتخابات به نحو مطلوب برگزار شود.

فرج‌الله شوشتری بیان کرد: اقدامات مرتبط با برگزاری انتخابات به نحو مطلوب در حال انجام است و از فرمانداران استان می‌خواهیم تمامی تمهیدات لازم برای تسهیل در برگزاری فرآیند انتخابات را به انجام برسانند.‌

سمنان در تکاپوی برگزاری رقابت در سلامت/ آمادگی برای انتخابات تمام الکترونیک

پیش‌بینی ۶۸۱ شعبه اخذ رای

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز گفت: ۶۸۱ شعبه اخذ رای برای انتخابات چهاردهمین دوره رییس جمهوری در این استان پیش بینی شده است.‌

حسین شجاعی افزود: تا کنون چند نشست هماهنگی انتخابات استان برگزار شده است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: اعضای ستاد انتخابات و نیز عوامل اجرایی همان ترکیب انتخابات مجلس شورای اسلامی( اسفند ۱۴۰۲) با کمترین تغییر خواهند بود.‌

سمنان در تکاپوی برگزاری رقابت در سلامت/ آمادگی برای انتخابات تمام الکترونیک

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم و هیأت همراه، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل از روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رییس جمهور برگزار شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور منتشر می‌شود، همچنین از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت ۱۵ روز نامزدها فرصت تبلیغات دارند و از هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع خواهد بود که در نهایت فرایند رأی‌گیری، هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور شروع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha