استاندار مازندران: فعالیت سه هزار شرکت دانش بنیان تا چهارسال آینده برای هوشمندسازی این استان نیاز است

ساری- ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی این خطه رشد و توسعه مناسبی نداشته و فاصله زیادی با توسعه مناسب دارد، گفت: برای هوشمندسازی مازندران تا چهار سال آینده باید به ظرفیت فعالیت سه هزار واحد شرکت دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری برسیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور پس از بازدید از چند شرکت دانش بنیان در شهرستان ساری افزود: باید با سرعت نسبت به شکل گیری و حمایت همه جانبه مراکز دانش بنیان در این استان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به فعالیت های شرکت های دانش بنیان در مازندران همسو با  شعار امسال رهبر معظم انقلاب است، توضیح داد: مازندران برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، درصورتیکه جوانان این خطه استعداد خوبی دارند و مراکز دانش بنیان باید در شناسایی و عملیاتی کردن ایده و طرح های این جوانان پیش قدم شوند.

وی ماموریت پارک علم و فناوری مازندران را حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان دانست و ادامه داد: باید با حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان، جذب جوانانی که دارای ایده وطرح های توسعه ای استان هستند، عملیاتی شود.

استاندار مازندران بیان داشت: باید مجموعه استعدادهای استان را در شرکت های دانش بنیان استان شناسایی کنیم و حمایت حداکثری نیز داشته باشم.

وی ضریب هوشمندی جوانان مازندران را بی نظیر توصیف کرد و گفت: امروز شرکت های استارت آپی فرصتی برای توسعه، اشغالزایی، بهره وری و رونق اقتصادی در مازندران است، مازندرانی که باید همسو با رویکرد زیست محیطی رشد و توسعه یابد.

حسینی پور با تاکید بر اینکه استان مازندران نیازمند تحول عظیم است، تصریح کرد: تحول بزرگ با شعار و احساسات محقق نخواهد شد، با توجه به وجود دانشگاه ها و مراکز معتبر، استادان برجسته و دانشجویان، باید گروه ها و شرکت های دانش بنیان را مورد توجه قرار بدهیم.

وی با اظهار اینکه ورود جوانان و نخبگان در شرکت های دانش بنیان با کمترین سرمایه گذاری محقق می شود، گفت: این اعتقاد وجود دارد که تحول توسعه ای مازندران فقط با گسترش فعالیت شرکت ها و مراکز دانش بنیان محقق می شود؛ مقوله ای که باید تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان به آن توجه ویژه داشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ورود شرکت های دانش بنیان به تمامی حوزه ها بخصوص حوزه کشاورزی ضروری است، گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم حمایت از بخش کشاورزی و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی است تا کشور از واردات بی‌نیاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازدید مدیران شرکت های دانش بنیان بر لزوم حمایت همه جانبه دولت در ایجاد زیر ساخت ها تاکید کردند و اظهار داشتند: شرکت های دانش بنیان برخلاف واحدهای تولیدی و صنعتی با بیشترین جذب نیرو کار و کمترین سرمایه گذاری نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال دارند.

این مدیران تاکید کردند: شرکت های دانش بنیان با جذب افراد نخبه و دارای ایده، نقش محوری در توسعه استان خواهند داشت و اگر سرمایه اولیه آنان برای خرید زمین و اجاره واحد ساختمانی اداری هزینه نشود، می توانند افراد بیشتری را جذب کنند.

مسوولان شرکت های دانش بنیان خطاب به استاندار مازندران گفتند که برخی از مشکلات، ناشی از خلاء های قانونی است؛ اینکه شرکت های دانش بنیان باید مالیات هنگفتنی را پرداخت کنند و یا از تشویقی های مقررات تامین اجتماعی برخوردار نیستند از چالش های اساسی برای توسعه شرکت های دانش بنیان است.

شماری از جوانان مشغول به کار در شرکت های دانش بنیان مازندران نیز حضور استاندار را در این شرکت ها را نوعی توجه مسوولان به جوانان توصیف کردند و گفتند، این شرکت ها علاوه بر جذب ایده ها و طرح های مختلف، جوانان را مورد حمایت قرار داده و حتی حق امتیاز طرح ها را نیز محفوظ نگه می دارند.

این جوانان تصریح کردند: اینکه جوانان پس از فارغ التحصیل دانشگاهی و یا حتی در مرحله دیپلم بتوانند ایده های خود را در مراکز دانش بنیان مطرح و عملیاتی کنند، بسیار جذاب و نشاط آور است، اینکه در سن ۲۰ سالگی جوان در این شرکت ها جذب شوند و حقوق دریافت کنند یا اینکه براحتی بتوانند تئوری های دانشگاهی را در این مراکز عملیاتی کنند و یا بتوانند روابط عمومی خوبی را در جامعه بدست آورند و امنیت کاری و محیطی مناسبی داشته باشند، ویژگی های شرکت های دانش بنیان است.

طبق برنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران برای سال جاری ایجاد حدود ۵۳ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده که حدود ۷۰ درصد از مشاغل پایدار جدید باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان محقق شود.

همسو با این برنامه ها استانداری در سفر هیات دولت به مازندران حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید در بخش کشاورزی با محوریت نقش آفرینی، شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ واحد و مراکز دانش بنیان استان فعال است، یعنی هم اکنون از ۲۲ شهرستان استان تنها هشت شهرستان دارای مرکز رشد و فناوری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha