شرکت‌های دانش بنیان مازندران برای دریافت تسهیلات رونق تولید در اولویت هستند

ساری - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اعطای تسهیلات رونق تولید به شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال پایدار در مازندران در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید فانی عصر چهارشنبه در قرارگاه توسعه اقتصاد دانش بنیان در سالن جلسات استانداری مازندران افزود: در سال جاری حدود سه هزار میلیارد تومان به عنوان بسته رونق تولید برای واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی استان در نظر گرفته شده که پرداخت این میزان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار دارد.
وی خواستار ورود جدی شرکت های دانش بنیان به بخش تولید و صنعت به عنوان محور اصلی توسعه مازندران شد و خاطرنشان کرد: در سال جاری برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش صنعت برنامه داریم و در همین راستا هم حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مجزا برای افزایش تولید در بخش صنعت با محوریت نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که متاسفانه در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مازندران فعال است، ادامه داد : توسعه اقتصادی در مازندران با توجه به ویژگی های خاص استان باید دانش بنیان باشد ولی هم اکنون از ۲۲ شهرستان استان بسیاری از شهرستان ها فاقد مرکز رشد و فناوری هستند.
فانی با تاکید بر این نکته که سازمان صمت استان برای راه اندازی مراکز رشد و فناوری در تمامی شهرستان های آمادگی دارد، اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق و رشد اقتصادی هشت درصدی در استان پای کار بیایند و در گام نخست باید تمامی زیرساخت ها برای ورود آسان دانش بنیان ها به اقتصاد مازندران فراهم شود.
وی توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و همراهی دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها را مهم ترین محور و برنامه توسعه اقتصادی مازندران در سال جاری برشمرد و گفت: میزان تولیدات این واحدهای در حال حاضر مطلوب نیست و رونق فعالیتشان برای اشتغال آفرینی و تنوع دادن به تولیدات دانش بنیان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی بویژه بانک ها در ارائه تسهیلات است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه برای سال جاری ایجاد حدود ۵۳ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده و تعهد محسوب می شود، تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده حدود ۷۰ درصد از مشاغل پایدار جدید باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان محقق شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده بودند.
در زمان حاضر حدود ۷۰ شرکت دانش بنیان در مازندران فعال است که مازندران از حیث در رتبه دهم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha