معاون استاندار: احیای ۹۰ واحد صنعتی راکد مازندران هدفگذاری شد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: احیای ۹۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی با ایجاد اشتغال پایدار برای ۸۵۰ نفر برای نیمه اول امسال هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، حسن خیریانپور روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ساری افزود: نشست‌های تخصصی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مازندران در سه ماه گذشته ۷۸ مصوبه داشت که از این تعداد، حدود ۶۵ درصد مصوبات در گام اجرایی قرار گرفت.
وی با ارائه تذکر به مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تعجیل در اجرایی شدن ۳۵ درصد دیگر از مصوبات برزمین مانده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که تاکنون در گام اجرایی قرار نگرفته است، گفت: حداکثر زمان برای تعیین تکلیف و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال باید کمتر از ۱۵ روز باشد تا روند احیای بنگاه‌های اقتصادی تعطیل استان تسریع شود.
معاون استاندار مازندران با بیان این که از اول دی ماه سال گذشته تا پایان فروردین امسال ۴۰ واحد صنعتی راکد در مازندران به چرخه تولید بازگشت، تصریح کرد: با بازگشت این واحدهای صنعتی برای حدود ۴۵۰ نفر اشتغالزایی شد.
خیریانپور از پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای احیای واحدهای راکد استان در چهار ماه گذشته خبر داد و ادامه داد: احیای ۹۰ واحد صنعتی تعطیل دیگر تا پایان نیمه اول سال جاری در مازندران برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۴۸۰ واحد صنعتی راکد در استان مازندران وجود دارد که طبق زمان‌بندی برای احیای این تعداد واحدهای صنعتی ۲ سال زمان در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بی توجهی به تجاری‌سازی و خام فروشی کالاهای تولیدی در حوزه صنعتی و کشاورزی را یکی از چالش‌های اساسی در روند تولید استان برشمرد و گفت که با تعیین تکلیف واحدهای راکد و واگذاری آن به شرکت های دانش بنیان قرار است در مسیر کیفی سازی کالاهای تولیدی در مازندران قدم برداریم.
خیریانپور گفت: حمایت از دانش بنیان‌ها راهبرد اساسی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار، موانع اداری را از جلو پای جوانان نخبه ایده پرداز و تولید کنندگان بردارند.
وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی مولفه اساسی برای پیشرفت توامان مازندران خواهد بود و باید ادارات دولتی در کنار سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای توسعه این دیار بکوشند.
در این نشست مشکلات ۱۲ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال استان که دارای مشکلات نقدینگی، بیمه‌ای و مالیاتی بودند بررسی و تصمیمات لازم برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید اتخاذ شد.
طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰  واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha