استاد دانشگاه: احیای روز قدس یک تکلیف توحیدی اسلامی است

کرمانشاه - ایرنا- یک اسلام شناس و استاد دانشگاه، احیای روز قدس را ادامه دهنده راه انبیاء در مقابل جور و ظلم دانست و گفت: مبارزه برای آزادسازی قدس شریف یک تکلیف الهی، توحیدی و اسلامی نه برحسب منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «حشمت‌الله قنبری» سخنران ویژه مراسم روز جهانی قدس شهر کرمانشاه، افزود: ملت ایران در دوران مبارزه انقلابی خود سه توقع از انقلاب اسلامی داشتند و انقلاب این سه مطالبه را ضمانت کرد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که به گواهی تمام کشورهای جهان ایران مستقل ترین کشورهای جهان است.

وی اضافه کرد: انقلاب برای فرزندان امت اسلامی این فرصت را فراهم کرد که بر تعیین سرنوشت خود مسلط باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: امام راحل (ره ) در سایه ربوبیت، پرچم انقلاب را در جهان و در سایه توحید در دست گرفت و انقلاب اسلامی ما در حقیقت یک انقلاب فرامنطقه ای و جهانی است برای همین منظور امام وظیفه خود را احیای دین و اسلام در زندگی بشری می دانست واین تفکر امام تفکر انبیاء الهی است.

قنبری افزود: یکی از وجهات و ویژگی‌های امام در دنیا اعلام روز جهانی قدس در بهترین زمان و ماه خدا، آزادی قدس شرف بود.

این اسلام شناس در ادامه سخنانی خود اظهار کرد: برخی دارند شیطنت و تحریف می کنند که ایران براساس منافع ملی مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده و مبارزه می کند در حالیکه اینطور نیست و این فریبکاری و نیرنگ است، چرا که مبارزه رژیم صهیونیستی تکلیف اسلامی انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب ریشه در توحید برای احیا دین و  اسلام دارد نه منافع ملی.

وی افزود: قرآن کریم بارها یهود را دشمن مؤمنان در سایه ایجاد جریانات انحرافی ضد دین معرفی کرده است و بارها یهودیان در راه پیامبران خدا ایستادند، حضرت مریم (س)، حضرت مسیح و بعدها پیامبر اکرم (ص) را اذیت کردند.

انقلاب اسلامی قدس را زنده کرد

سخنران روز جهانی قدس در شهر کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: اگر صهیونیست ها قائل به حقوق بشر هستند چرا ساکنان فلسطین اعم از یهودی، مسیح و مسلمان را از خانه و سرزمین خود راندند و به جای آنها یهودزادگان از سرسرای جهان را آوردند و شروع به هویت سازی در سرزمین اسلامی کردند و بساط اسلام را جمع کردند.

قنبری افزود: انقلاب اسلامی نگذاشت این اتفاق بیفتد بارها اعلام کرده ایم که ساکنان اصلی فلسطین اعم یهود، مسیحی و مسلمان باید در مورد این سرزمین تصمیم گیری کنند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی قدس را زنده و بیت المقدس را احیا کرد و این کار اسلام است و در نهایت  اسرائیل چاره ای جز زوال و نابودی ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: امروز خط مقدم اسلام برخاسته از انقلاب اسلامی، فرزندان شجاع لبنان، فلسطین و یمن را پرورش داده و در هیچ دوره ای به اندازه امروز پایه رژیم صهیونیستی به لرزه نیفتاده است.

قنبری اضافه کرد: انشاالله همان طور که مقام معظم رهبری وعده دادند کمتر از ۲ دهه دیگر رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد و این نشانه های آن آشکار شده است.

وی گفت: روز قدس روز میثاق با آرمان های بلند امام، مقام معظم رهبری است انشاالله روزی نماز جمعه را در قدس شریف اقامه خواهیم کرد و آن روز بسیار نزدیک است.

در ادامه این تجمع بیانیه روز قدس قرائت شد و در آن بر ادامه راه حاج قاسم سلیمانی، شهید راه قدس و همچنین ادامه مبارزه با استکبار جهانی تاکید شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha