اقلام غذایی پرمصرف ماه رمضان در بازار استان سمنان زیر ذره‌بین کارشناسان استاندارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: اقلام غذایی پر مصرف ماه مبارک رمضان در مراکز عرضه و توزیع در قالب طرح کنترل بازار از لحاظ کیفیت و اطمینان از استانداردبودن مورد بازرسی کارشناسان این اداره‌کل قرار می‌گیرد.

عباس رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان سمنان در ماه مبارک رمضان با اهتمام ویژه، مواد غذایی پرمصرف در این ماه مبارک  مانند خرما، روغن، لبنیات، برنج، قند، شکر، کشک و  چای سیاه  را از لحاظ استانداردبودن مورد بازرسی و نمونه‌برداری قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان سمنان مواد اولیه مصرفی (به لحاظ استاندارد بودن) در تهیه و پخت شیرینی، زولبیا و بامیه نیز  مورد نظارت و کنترل قرار می‌دهند و در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد یا غیر استاندارد، کالای تایید نشده توقیف و مرکز عرضه پلمب می‌شود و با فروشندگان متخلف نیز  برخورد قانونی صورت می گیرد.

رستمی یادآور شد: طی بازرسی ها نمونه برداری از اقلام پر مصرف عرضه شده در بازار انجام می شود که پس از ارسال این نمونه ها به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده، در صورت مردودی نتیجه آزمون علاوه بر اقدام قانونی (جمع آوری کالا و ارجاع به مقام قضایی ) به اطلاع ادارات استاندارد استان تولیدکننده آن محصول نیز خواهد رسید.

رستمی بیان کرد: افزایش نظارت و بازرسی بر اقلام پر مصرف ماه مبارک رمضان در مراکز عرضه و توزیع در نقاط مختلف استان سمنان در  قالب طرح کنترل بازار هر سال در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت انجام بازرسی های خاص در  قالب طرح کنترل بازار تصریح کرد: تامین سلامت مردم استان سمنان، در ماه مبارک رمضان از وظایف و افتخارات اداره کل استاندارد استان، محسوب می شود و کارشناسان این اداره کل  با افتخار برای حفظ سلامت و ایمنی مردم تلاش می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: بازرسی ها در  قالب طرح کنترل بازار از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه خواهد یافت.

 هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha