۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۲۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84736693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طواف عاشقانه حریم الهی در اعتکاف رمضانیه در قدیمی‌ترین مسجد سمنان

سمنان- ایرنا- اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع از قدیمی ترین مسجدهای شهر سمنان با حضور جمعی از علاقه‌مندان به معارف دینی و قرآنی، پس از گذشت سه روز در شامگاه بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع شهر سمنان از بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم ماه مبارک رمضان آغاز شده بود و به مدت سه روز در شبستان شرقی مسجد جامع ادامه داشت و سرانجام این مراسم پر فیض در شامگاه بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به پایان رسید.
آیین معنوی رمضانیه با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان، همه ساله با استقبال خوب مردم متدین شهر سمنان در دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
اعتکاف رمضانیه امسال به همت ستاد مردمی اعتکاف و با مشارکت هیات امناء و پایگاه بسیج امام علی(ع) مسجد جامع سمنان برگزار شد.
جزء خوانی قرآن مجید، جلسات پرسش و پاسخ، برپایی مسابقات قرآنی، پاسخ به سوالات و شبهات دینی، برگزاری مراسم ویژه شب قدر بیست و هفتم ماه مبارک رمضان و برپایی نماز جماعت از جمله برنامه های محوری اعتکاف رمضانیه امسال مسجد جامع سمنان بود.

به گزارش ایرنا، واژه «اعتکاف» در معناهایی همچون: خود را باز داشتن، در جایی ماندن و گوشه نشینی برای عبادت آمده است و در شرع مقدس عبارت است از ماندن در مسجد به قصد بندگی خدا و عبادت. این عمل به خودی خود مستحب است و به واسطه نذر و قسم یا عهد و اجاره واجب می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha