۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی پیشوا اختصاص یافت

پیشوا- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: به منظور بهسازی جاده‌ها، راه‌های روستایی و کمربندی شمالی پیشوا، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، عادل مصدقی روز شنبه در جلسه شورای اداری پیشوا، اظهار داشت: شهرستان پیشوا از ۲۲ کیلومتر راه اصلی و ۶۷ کیلومتر راه روستایی برخوردار است که قدمت بالا و فرسودگی محورها به ویژه در حوزه روستایی، به مرمت و بهسازی نیاز دارد.
وی اظهار داشت: به منظور بهسازی، آسفالت و روکش محورهای روستایی پیشوا، مناقصه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برگزار شده و بزودی بهسازی تعدادی از محورهای روستایی پیشوا آغاز می‌شود تا تردد روستانشیان به مناطق شهری ایمن، آسان و با سهولت همراه شود.
وی تصریح کرد: جاده پیشوا به شریف‌آباد پاکدشت، به عنوان تنها مسیر دسترسی این شهرستان به محور ترانزیتی شرق کشور، به دلیل تردد زیاد خودرو، طی سال‌های گذشته تعریض و به‌سازی شده ولی تأمین روشنایی این محور ۱۸ کیلومتری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که طی صورتجلسه‌ای که در گذشته تنظیم‌ شده، مقرر گردید تا طراحی برق‌رسانی این محور، توسط شرکت توزیع برق انجام و تامین اعتبار آن توسط راهداری و سه فرمانداری پیشوا، ورامین و پاکدشت انجام شود.

مصدقی تأکید کرد: در صورت طراحی پروژه از سوی شرکت توزیع برق، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران آماده است تا در سال جاری سهم خود را برای اجرای طرح تأمین روشنایی محور پیشوا به شریف‌آباد تقبل کند، اعتبار لازم برای اجرای هر یک کیلومتر از این طرح شامل زیرساخت‌ها، کابل‌ها و چراغ‌ها، ۱۵ میلیارد ریال است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به وضعیت کمربندی شمالی ورامین- پیشوا گفت: این مسیر به تأمین روشنایی و نیز لکه گیری و روکش آسفالت نیاز دارد که پیش از این با برگزاری جلسه مشترک بین مسئولان و فرمانداران شهرستان‌های ورامین و پیشوا مقرر شده تا شهرداری ورامین روشنایی این محور را تأمین کند که فاز نخست آن اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: برای لکه‌گیری و روکش آسفالت کمربندی شمالی پیشوا – ورامین نیز مناقصه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار شده و به زودی این عملیات نیز آغاز می‌شود.

مصدقی با اشاره به طراحی اتصال پیشوا به محور قم – گرمسار( حرم تا حرم) گفت: به منظور اتصال شهرستان پیشوا به محور قم – گرمسار، در سال ۱۳۹۱ از محل موافقت‌های استانی و اعتبارات تملک دارایی، طراحی مسیری ۱۸ کیلومتری صورت گرفته بود که تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران آماده است تا در صورت احیاء مجدد موافقتنامه سال ۹۱ و مشخص شدن سرفصل اعتبارات حمل و نقل جاده‌ای، این طرح را ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha