طرح‌های بدون خروجی برای مردم تأمین اعتبار نمی‌شود

پیشوا- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم اعتبار طرحی تأمین شود که نیمه تمام رها شده و یا در صورت تکمیل، هیچ خروجی برای مردم نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، علاالدین ازوجی عصر شنبه در جلسه شورای اداری پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مردم بابت عملکرد ضعیف برخی از مسئولان ناراضی هستند چرا که برخی از طرح‌ها تأمین اعتبار شده، کلنگ آن نیز بر زمین زده شده ولی مردم از خروجی آن منتفع نشده‌اند.
وی اظهار داشت: سال گذشته ۷۷ طرح زیربنایی در شهرستان پیشوا طراحی و اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریالی آن تأمین شد که از این میزان، ۳۸۰ میلیارد ریال آن عمدتا به صورت نقدی اختصاص پیدا کرد و این در حالی است که در سال‌های گذشته، این اعتبار حداکثر ۱۶۰ میلیارد ریال بود که با توجه به نیازهای منطقه، و رویکرد سازمان مدیریت در توجه به شهرستان‌های حاشیه‌ای استان، این اعتبارات افزایش یافت.
وی تصریح کرد: به منظور پیشرفت و خروج پیشوا از رکود، طرح‌های زیرساختی و مرتبط به کسب و کار که حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسد، اجرایی شود، به منظور نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به پیشوا تخصیص یافته که باید تا پایان امسال این طرح تکمیل شده و مردم از آن استفاده کنند.
ازوجی تأکید کرد: مبنای قضاوت مسئولان در خصوص طرح‌های اجرا شده در استان تهران، گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها به تهران نیست بلکه این رضایت مردم است که کارآمدی یک طرح را تعریف می‌کند، برخی از طرح‌ها در استان تهران نیمه‌تمام رها شده و یا در صورت تکمیل، کارآیی چندانی برای مردم ندارد و نمونه‌های آن در احداث بیمارستان‌ها، مجتمع‌های گردشگری و آموزشی از فیروزکوه گرفته تا ملارد قابل مشاهده است.
وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری به جنوب‌شرق تهران اظهار داشت:برای سفر رئیس جمهوری که به زودی در این بخش از استان تهران اتفاق می‌افتد، چندین طرح توسعه‌ای برای پیشوا پیشنهاد شده تا بسیاری از نیازهای اساسی شهرستان را تأمین و زمینه رشد و توسعه آن را فراهم کند، هر چند که از برخی طرح‌های پیشنهاد شده استانی نظیر تأمین امکانات نیروی انتظامی و زیرساخت‌ها و تجهیزات، شهرستان پیشوا نیز منتفع خواهدشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: مسئولان شهرستان پیشوا اگر طرح‌هایی غیر از موارد پیشنهاد شده در نظر دارند، با هماهنگی استاندار تهران ارائه دهند به شرط آن که طرح‌هایی پیش‌برنده و بزرگ باشد تا بخش عظیمی از زیرساخت‌های شهرستان را تأمین کند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به شعار سال در جلسات شورای اداری گفت: شعار امسال، فرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب به تمامی مسئولان است که ابعاد مختلف آن باید تبیین و از آن استفاده شود، تولید باید بر اساس دانش‌بنیان بوده و خروجی آن به اشتغال ختم شود، عمده تولیدات اقتصاد کشور در مناطق مختلف یا اشتغال ندارد و یا تولیدی است که دانش‌بنیان در آن جایی ندارد که این امر موجب می‌شود آن تولید تاب‌آوری لازم را نداشته باشد.
ازوجی تصریح کرد: وقتی تولید با دانش‌بنیانی همراه باشد، توجیه پذیر بوده و بلندمدت انجام می‌شود، اتفاقی که امروز در مناطقی مانند پیشوا نمونه آن راکمتر مشاهده می‌کنیم، اگر تولید در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری و خدمات بتواند سرریزی برای منطقه بوده و با دانش‌بنیانی همراه شود، می‌تواند کل منطقه را تحت تأثیرقرار داده و علاوه بر افزایش درآمد،شغل هم ایجاد کند.
وی افزود: تولید از دل کسب و کار خارج می‌شود؛ باید مطالعه شود که چه نوع کسب و کارهایی می تواند بر پایه دانش بنیان اصلاح شده و یا شکل گیرد که از دل آن تولید و از دل تولید، اشتغال ایجاد شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha