۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84698090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیاه چادرهای عشایری در پنج شهر آذربایجان‌غربی برپا شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: سیاه چادرهای عشایر برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در پنج شهر این استان برپا شد.

علی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های سلماس، نقده، خوی، اشنویه و ماکو شهرستان‌هایی هستند که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به برپایی سیاه چادر و تجهیز آنها اقدام شده است.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از این ایام جهت معرفی جاذبه‌های ارزشمند و بکر عشایر استان و کمک به افزایش درآمد این قشر  با استفاده از رونق صنعت گردشگری وعرضه محصولات تولیدی دامی و صنایع دستی از اهداف برپایی این سیاه چادرهای عشایری است.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی های تولیدی عشایر آشنا می‌شوند و در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود.

ناجی اضافه کرد: چادرهای عشایری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها برپا شده تا مسافران نوروزی پیش از رسیدن به مقصد، در این چادرها استراحت کنند که موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای نیز می‌شود.

وی ادامه داد: سیاه چادرهای عشایری تا ۱۴ فروردین در ورودی شهرها دایر خواهد بود تا پذیرای مسافران و گردشگران باشد.

به گزارش ایرنا، معرفی آداب و رسوم عشایر به مسافران نوروزی، پذیرایی از مسافران، اجرای موسیقی سنتی عشایر و  ایجاد جاذبه­ های تفریحی از جمله امکان عکس گرفتن با پوشاک سنتی عشایر و مرکب رانی با اسب­ در محل سیاه چادرها و ایجاد شادی و نشاط در مسافران نوروزی از اهداف برپایی این سیاه چادرها و کمپ های گردشگری عنوان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha