۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84697531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد مسافران ورودی کیش به بیش از ۱۴۸ هزار نفر رسید

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84697531
تعداد مسافران ورودی کیش به بیش از ۱۴۸ هزار نفر رسید

کیش - ایرنا - دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش گفت: در ۱۱ روز گذشته از آغاز سفرهای نوروزی ۱۴۸ هزار و ۶۴ مسافر وارد این جزیره شدند.

جواد جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت ارایه خدمات نوروزی به مسافران از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و این تعداد مسافر تا روز گذشته ششم فروردین از مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره شده اند.

وی با بیان اینکه اضافه کرد: تا پایان ششمین روز از فروردین ۶۵ هزار و ۲۸۴ نفر با استفاده از کشتی و ۸۲ هزار و ۷۸۰ نفر نیز با استفاده از هواپیما به کیش سفر کرده اند.

جمالی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۹۱ پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بین المللی کیش دایر شده و ۱۴ هزار و ۱۶۱ خودرو نیز با استفاده از کشتی به داخل جزیره وارد شده است افزود: در این مدت ۱۰۱ هزار و ۳۲ مسافرن نیز از جزیره خارج شده اند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۶۳ هزار و ۱۰۶ نفر با استفاده از هواپیما و ۳۷ هزار و ۹۲۶ نفر نیز با استفاده از کشتی از جزیره کیش خارج شده اند.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha