استاندار مازندران:معیشت مردم در اولویت مدیران قرار گیرد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این‌که طی سال‌های اخیر علاوه بر پیشرفت‌های مختلف در همه حوزه‌ها اقتصاد کشور دچار رکود شد ، گفت : برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید در اولویت کار مدیران و مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، سید محمود حسینی پور  چهارشنبه شب در آیین معارفه سرپرست فرمانداری فریدونکنار افزود : در حال حاضر روند مدیریتی در کشور در حال تغییر است و پیام این تغییرات نیز این است که روندی که در گذشته در کشور حاکم بوده باید تغییر یابد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : متاسفانه جمهوری اسلامی علیرغم پیشرفت های فراوان در حوزه های مختلف در حوزه اقتصادی  دچار رکود شده است  و در شرایط فعلی مردم در حوزه معیشتی دچار مشکل هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمام تلاش مدیران باید روی برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم متمرکز باشد ، افزود: متاسفانه در طول هشت سال گذشته مجموعه فعالیت های دولت معطوف به مذاکرات بود و تمامی اتفاقات کشور به مذاکرات گره خورد و همبن موضوع سبب عقب ماندگی کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مطلق به مذاکرات کشور را هشت سال معطل کرد ،ادامه داد: ما نه تنها نگاهی به مذاکرات نداریم ، بلکه با سیاست بی اثر کردن تحریم های با تلاش بیشتر در حال رفع مشکلات کشور هستیم.

حسینی پور گفت : دولت سیزدهم در تلاش است تا با تکیه بر نیروی جوان و ظرفیت های موجود  داخلی ، کشور را اداره کند و همین امر نیز سبب شده است تا آمریکایی ها در مذاکرات عقب نشینی کنند. 

استاندار:معیشت مردم در اولویت مدیران قرار گیرد

مغفول ماندن ظرفیت‌های فریدونکنار

استاندار مازندران همچنین در این نشست از عقب ماندگی شهرستان فریدونکنار ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه توسعه شهرستان فریدونکنار با وجود مواهب زیاد و ظرفیت های فراوانی که در گردشگری ، تولید برنج و ماهی دارد، مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فریدونکنار حتی یک پروژه با پیشرفت بالای ۵۰ درصد برای اختصاص بودجه در سفر رییس جمهوری نداشت ، افزود: این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های استان  از عقب ماندگی زیادی رنج می برد و از این رو به مدیریت جهادی و  تفکر انقلابی برای توسعه و جبران عقیب ماندگی نیاز دارد.

حسینی پور خواستار حضور جوانان فعال این شهرستان در عرصه مدیریتی شد و گفت: تغییر فرماندار تغییر یک فرد نیست بلکه باید تفکر در این شهرستان عوض شود تا فریدونکنار از عقب ماندگی نجات یابد.

وی افزود : در حال حاضر اولویت اول بنده در بین شهرستان های استان، توسعه و جبران عقب ماندگی فریدونکنار است و  انتظار من این است فرماندار جدید با تدوین سریع سند آمایش  و مشخص کردن استراتژی شهرستان به این عقب ماندگی پایان دهد.

استاندار مازندران همچنین از پروژه کمربندی فریدونکنار به عنوان یک پروژه فرسایشی نام برد و ار سرپرست فرمانداری این شهرستان خواست اتمام این کمربنی را در اولویت اول کاری خود قرار دهد.

کلنگ ساخت کمربندی جنوبی فریدونکنار سال ۸۰ به زمین زده شد تا بتواند مشکل ترافیک سنگین داخل این شهر و ارتباط راحت میان غرب و شرق مازندران را برقرار کند.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.این شهرستان ساحلی در کنار میزبانی از گردشگران ، یکی از مسیرهای اتصال شرق به غرب استان مازندران نیز محسوب می شود. علاوه بر این، کشاورزی و شالیکاری که از محور های اصلی اقتصاد فریدونکنار است، آن را به مقصد بسیاری از تاجران این محصول و تردد گسترده کشاورزان تبدیل کرده است ولی با وجود این ظرفیت ها اسفند ماه سال ۹۷ بود که شهرستان فریدونکنار به عنوان نماینده مازندران در جمع شهرهای کم برخوردار کشور معرفی و متعاقب آن از سوی وزارت کشور و مسئول استانی به عنوان شهر پایلوت جهت توسعه شهری برگزیده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha