استاندار مازندران: فرمانداران مبارزه با فساد را در اولویت قرار دهند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران فساد اداری را یکی از موانع اصلی سرمایه‌گذاری در استان دانست و تاکید کرد: فرمانداران رسیدگی و برخورد با فساد اداری را در اولویت خود قرار دهند و برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند.

سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار بابلسر ضمن انتقاد از فاصله بین مسوولان و مردم در یک دهه اخیر افزود: متاسفانه پس از دوران دفاع مقدس برخی از مسوولان با مردم فاصله گرفتند و طی یک دهه اخیر نیز با وجود شرایط سخت حاکم بر جامعه مسوولان حتی یکبار حاضر به حضور در بین مردم نشدند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید در خدمت مردم باشند، گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت به جای پشت‌میز نشینی باید مرد میدان باشند و همیشه باید درهای اتاقشان به روی مردم باز باشد.

استاندار مازندران افزود: مردم باید احساس کنند مسوولان از خودشان هستند و در این شرایط اگر ناملایماتی هم باشد مردم از ما می پذیرند چون قبول کردند ما از خودشان هستیم.

حسینی‌پور تاکید کرد: تغییرات ایجاد شده در فرمانداری ها باید از سوی مردم احساس شود و این تغییرات در راستای تغییر وضعیت معیشتی مردم باشد.

وی شهرستان بابلسر را از مهم‌ترین مقاصد گردشگران استان توصیف و بر تقویت گردشگری در این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید برای تقویت این حوزه از ظرفیت نخبگان با برپایی اتاق فکرهای عملیاتی و میدانی استفاده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه بابلسر باید به نماد گردشگری استان تبدیل شود، گفت: در راستای این امر حتی می توان از ظرفیت روستاهای منطقه نیز استفاده کرد و از طریق گردشگری روستایی درآمد مردم محلی را افزایش داد.

حسینی‌پور همچنین به آزادسازی سواحل اشاره کرد و گفت: زمانی دغدغه ما آزادسازی سواحل بود ولی در حال حاضر مدیریت سواحل آزاد شده به اولویت تبدیل شده است و نباید این سواحل سبب ولنگاری شود. سواحل آزاد شده باید با فرهنگ اسلامی نمادسازی شود تا همه خانواده ها از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هدف از توسعه گردشگری نباید صرفا افزایش گردشگر باشد بلکه باید معرفی جاذبه های فرهنگی و هنری محلی و بومی باشد و ما باید از این فرصت برای معرفی هویت خود استفاده کنیم.

حسینی پور همچنین به رتبه بالای بابلسر در تولیدات باغی و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه عملکرد ما در صنایع تبدیلی ضعیف بوده است و باید به سمتی گام برداریم که کشاورزی در استان ما صنعتی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مازندران ۱۲ درصد سهم غذایی کشور را در اختیار دارد، تاکید کرد: کشاورزی در مازندران باید تحول اساسی پیدا کند و ما باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت کشاورزی بازار اوراسیا را به دست آوریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha