امکان اقامت مسافران نوروزی در زائرسراهای بقاع متبرکه کرمانشاه فراهم شد
آرمگاه سید عبیدالله فرزند امام موسی کاظم (ع) در روستای هجیج پاوه

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به طرح نوروزی "آرامش بهاری" این اداره کل، گفت: زائران و مسافران نوروزی استان کرمانشاه می‌توانند از بخش زائرسراها و مهمانپذیرهای جوار بقاع متبرکه و امامزادگان برای اقامت خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام «محمد صالحی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا مهم ترین طرح اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ایام تعطعیلات نوروزی را اجرای طرح" بهاری" اعلام کرد و افزود: این طرح در ۳۵ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۱۵ روز برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضایی شاد و مفرح برای استقبال از زائران نوروزی در بخش‌های فرهنگی، خدماتی، رفاهی ،آموزشی و سرگرمی در جوار امامزادگان شاخص استان و استفاده‌ هرچه بهتر آنان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صالحی همچنین از جمله خدمات و برنامه های این اداره کل در بقاع متبرکه در طرح بهاری را برپایی خیمه های معرفت، ایجاد غرفه هایی مانند غرفه چند رسانه ای، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، فروش محصولات فرهنگی، پاسخ به سؤالات شرعی و غرفه سلامت برای استفاده‌ جوانان و نوجوانان، اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین در لحظه تحویل سال جدید در همه بقاع متبرکه شاخص استان برنامه های متنوعی پیش بینی شده که زائران بتوانند در آن لحظه در جوار امامزادگان حضور داشته باشند. 

حجت‌الاسلام صالحی خاطر نشان کرد: زائران و مسافران نوروزی می توانند از بخش زائرسراها و مهمانپذیرهای جوار امامزادگان به ویژه در مناطق گردشگری برای اقامت استفاده نمایند. 

وی افزود: در طرح  آرامش بهاری این اداره کل، همچنین مبلغان و روحانیون در امامزادگان و خیمه های معرفت که در جوار امامزادگان برپا شده جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی حضور خواهند داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از برنامه های نوروزی را بزرگداشت روز "جمهوری اسلامی" در دوازدهم فروردین ماه اعلام کرد و افزود: در این روز برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و مسابقات فرهنگی در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام صالحی همچنین یکی دیگر از ویژه برنامه این روز را  طرح "قرار دوازدهم در روز دوازدهم " جهت کمک به خانواده های نیازمند اعلام کرد و گفت این ویژه برنامه در روز دوازدهم هر ماه به منظور کمک به اقشار نیازمند با توزیع بسته های معیشتی، طبخ و توزیع غذا، اهدای البسه و دیگر موراد در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha