شرایط سفری ایمن برای مسافران نوروزی در استان کرمانشاه فراهم شده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی پویش «همراهان سفر ایمن در کنار هموطنان»، گفت: تمام امکانات و تجهیزات راهداری در راستای کمک به سفری ایمن به مسافران نورزی استان در ایام عید آماده و فراهم شده است.

«فریبرز کرمی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: در راستای فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در سطح جاده های استان در نظر داریم، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری را در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان اجرا کنیم.

وی در ادامه یکی از اهداف اجرای این برنامه های فرهنگی، رسانه ای و هنری در مجتمع های رفاهی بین راهی را توصیه به افزایش ایمنی خودروهای شخصی، حمل و نقل عمومی و همچنین ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت اعلام کرد.

کرمی با اشاره به راه اندازی پویش "همراهان سفر ایمن در کنار هموطنان" گفت: ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و همچنین به ‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چارچوب آیین نامه انضباطی، اجتماعی، ترافیکی مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها از اهداف این پویش است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش تلفات جاده ای و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی؛ کلیپ‌ و موشن‌گرافی هایی با موضوع تردد ایمن، کاهش تصادفات جاده ای و فرهنگ‌سازی رعایت قوانین رانندگی برای ایام سفرهای نوروزی آماده شده که در صدا و سیمای استانی کرمانشاه و همچنین شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از دیگر رویکردهای افزایش ایمنی، بازبینی تابلوها و علائم، تجهیزات ایمنی و رفع نواقص در محورهای اصلی و شریانی، بازدید میدانی از پایانه‌های مسافری و حمل و نقل کالا، مراکز معاینه فنی ناوگان عمومی پیش از سفر، کنترل و لای‌روبی آبراهه‌ها و ابنیه فنی خصوصاً در شهرستان های سیل خیز عنوان کرد.

کرمی همچنین گفت: کنترل مضاعف مدیران فنی شرکت‌ها (حمل و نقل عمومی)  پیش از شروع سفر،‌ بازدید از عملکرد و خدمات مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی و برنامه‌ریزی و مدیریت پیش فروش بلیت‌ها از دیگر وظایفی است که در دستور کار در ایام نوروز قرار گرفته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha