نساجی به دنبال ششمین برد فصل در هفتمین بازی خانگی خارج از خانه

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران امروز جمعه هفتمین بازی خانگی خارج از استان خود را در مشهد مقابل سپاهان اصفهان برگزار می‌کند و برای حفظ رتبه دهم جدول باید هر سه امتیاز مسابقه را کسب کند.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌ودوم از سری مسابقات دوره بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام پنج مسابقه آغاز می‌شود که از ساعت ۱۶ تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد از سپاهان اصفهان میزبانی می‌کند و برای هفتمین بار بازی خانگی این تیم به دلیل آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و ورزشگاه شهدای ساری خارج از مازندران برگزار می‌شود.

نساجی‌چی‌ها پس از برد ارزشمند و روحیه‌بخش خارج از خانه‌ای که هفته گذشته مقابل پیکان کسب کردند و توانستند رتبه دهم خود در جدول را حفظ کنند، امروز باید مقابل تیمی قرار بگیرند که تا چند هفته پیش یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود و پس از چند هفته نتیجه نگرفتن و دور ماندن از کورس قهرمانی، حالا دوباره به دنبال کسب بردهای پیاپی است.

شاگردان ساکت الهامی در بازی امروز باید به مصاف دومین خط دفاع مستحکم لیگ برتر بروند. تیمی که در ۲۱ بازی ۱۲ بار دروازه‌اش باز شده و توانسته در ۱۴ مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. سپاهان هرچند که از استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی عقب افتاده، اما در کنار سرخابی‌های پایتخت، با ۱۱ برد یکی از سه تیم دارای بردهای دو رقمی لیگ بیست‌ویکم است. تیمی که با ۲۸ گل زده چهارمین خط حمله خطرناک لیگ بیست‌ویکم را در اختیار دارد و با ۳۸ امتیاز در رتبه سوم جدول ایستاده است.

عملکرد آماری دو تیم

محرم نویدکیا و شاگردانش هرچند که از کورس قهرمانی جا مانده‌اند، اما حالا برای حفظ رتبه سوم و کسب سهمیه می‌جنگند و امیدوارند که یک بار دیگر بتوانند نساجی را شکست دهند. اما نساجی نیز با وجود قرار گرفتن در رتبه دهم جدول بارها طی این فصل نشان داده که تیم دست‌وپا بسته‌ای نیست و بویژه در مقابل تیم‌های پرمهره و مدعی عموما پرانگیزه و خطرناک ظاهر می‌شود.

نساجی از ۲۱ بازی برگزار شده‌اش تا کنون پنج برد و ۱۱ تساوی کسب کرده و با ۲۶ امتیاز مانند بسیاری از هفته‌های این دوره از لیگ رتبه دهم جدول را در اختیار دارد. الهامی و شاگردانش از ۲۱ هفته پشت‌سر گذاشته شده لیگ، ۱۴ هفته را در رتبه دهم جدول قرار داشتند و حالا برای حفظ همین رتبه دهم باید سپاهان را شکست دهند. هرچند که شکست سپاهان کار ساده‌ای نیست.

نساجی‌چی‌ها که با ۱۱ تساوی همراه با آلومینیوم اراک رکورددار کسب تساوی در لیگ بیست‌ویکم هستند، به طور میانگین در هر بازی یک گل دریافت کرده‌اند. یعنی در ۲۱ بازی ۲۱ بار دروازه نساجی باز شد و ۱۹ بار هم توانستند دروازه حریفان خود را باز کنند.

نساجی به دنبال ششمین برد فصل در هفتمین بازی خانگی خارج از خانه

سپاهان در یک‌سوم پایانی فصل

تقابل امروز نساجی با سپاهان تا حدودی با دیدار نیم‌فصل نخست دو تیم که در اصفهان با دو گل شهریار مغانلو با نتیجه ۲ – ۰ به سود طلایی‌پوشان تمام شده بود متفاوت است. چرا که سپاهان در آن زمان مدعی جدی قهرمانی بود و حاشیه ها هم سراغ این تیم نیامده بودند. اما در حال حاضر این تیم فاصله زیادی با صدر جدول دارد. از طرفی هم طی هفته‌های اخیر سرمربی سپاهان نیز یک استعفای نصف و نیمه داشت و پس از یک خداحافظی از تیم، دوباره به نیمکت سپاهانی‌ها برگشت تا فصل را با همین تیم به پایان برساند.

سپاهان فصل را در قامت یک مدعی قهرمانی لیگ آغاز کرد. اما اگر لیگ را به سه بخش ۱۰ هفته‌ای تقسیم کنیم، عملکرد این تیم در یک‌سوم نخست لیگ با یک‌سوم دوم مسابقات متفاوت است. سپاهان در ۱۰ هفته نخست با هفت برد، یک تساوی و دو شکست موفق به کسب ۲۲ امتیاز شد، اما در ۱۰ هفته دوم با سه شکست، چهار تساوی و سه برد ۱۶ امتیاز کسب کرد.

 این تیم حالا یک‌سوم پایانی لیگ را با کسب برد مقابل فجر سپاسی آغاز کرده و به دنبال این است که پس از پشت‌سر گذاشتن برخی حاشیه‌ها و رفت و برگشت سرمربی، در یک سوم پایانی لیگ عملکرد بهتری نسبت به ۲۰ مسابقه اخیرش داشته باشد. به همین دلیل کسب برد برای سپاهان در بازی امروز ضروری است.

دغدغه حفظ رتبه

اما اهمیت برد برای نساجی نیز کمتر از اهمیت برد برای سپاهان نیست. نساجی در رتبه دهم جدول حاشیه امنیت لازم را ندارد و با کوچکترین لغزش ممکن است تا دو پله در جدول سقوط کند. نساجی در رتبه دهم و آلومینیوم اراک در رتبه نهم، دو تیم ۲۶ امتیازی لیگ برتر هستند که توسط دو تیم ۲۵ امتیازی یعنی هوادار و ذوب‌آهن تعقیب می‌شوند.

هوادار و ذوب‌آهن نیز در هفته قبل که نساجی موفق به کسب برد خارج از خانه مقابل پیکان شد، توانستند دیدارهای خارج از خانه‌شان را با برد پشت‌سر بگذارند و فاصله‌ یک‌امتیازی‌شان با نساجی را حفظ کنند. شرایط نیمه پایینی جدول به گونه‌ای است که تیم‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم رقابتی میلیمتری و تنگاتنگ با هم دارند. تقابل امروز ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک که با هم یک امتیاز فاصله دارند نیز این اهمیت را بیشتر می‌کند. بهترین نتیجه برای نساجی در بازی بین ذوب‌آهن و آلومنیوم اراک نیز تساوی است.

نساجی به دنبال ششمین برد فصل در هفتمین بازی خانگی خارج از خانه

پنجمین تقابل در فصل جاری

نساجی و سپاهان در سال جاری تا کنون پنج بار در قالب دیدارهای دوستانه و رسمی به مصاف هم رفتند و امروز ششمین مصاف‌شان در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. اردیبهشت امسال دیدار برگشت دو تیم در لیگ بیستم به میزبانی نساجی برگزار شد که با تک‌گل احسان حاج‌صفی به سود سپاهان پایان یافت.

 پیش از آغاز فصل بیست‌ویکم نیز دو تیم دو بازی دوستانه با هم داشتند که در یکی از این دو دیدار سپاهان با چهار گل پیروز شد و در بازی دیگر نتیجه مساوی ۱ – ۱ به دست آمد. در دیدار رفت فصل جاری نیز که هشتم آذر امسال برگزار شد سپاهان توانست نساجی را ۲ – ۰ شکست دهد و در تعطیلات زمستانی لیگ نیز پنجمین مسابقه امسال دو تیم در دیداری تدارکاتی انجام شد که به سود سپاهان پایان یافت.

در مجموع دو تیم تا کنون در ۱۳ بازی رسمی و تدارکاتی مقابل هم قرار گرفتند که چهار تساوی، هفت برد برای سپاهان و دو برد برای نساجی نتیجه این تقابل‌ها بود.

ساکت الهامی برای بازی امروز نیز امکان استفاده از مهرداد عبدی را به دلیل مصدومیت کتف این بازیکن ندارد. فرزاد زامهران هم که به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف در بازی پیکان تعویض شده بود امکان بازی در دیدار مقابل سپاهان را ندارد. با این حال اگر نساجی بتواند عملکردی که طی دو بازی اخیرش مقابل پیکان و استقلال داشت را روی چمن باکیفیت ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد ارائه کند، شانس کسب سومین برد مقابل سپاهان و ششمین برد فصل را دارد.

دیدار امشب نساجی و سپاهان را جواد رحیم‌زاده قضاوت می‌کند و یعقوب سخندان، جعفر مهاجر و مرتضی منصوریان او را در داوری مسابقه همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha