۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84675831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بیش از ۳۰ تیم بازرسی بر بازار کردستان

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84675831
نظارت بیش از ۳۰ تیم بازرسی بر بازار کردستان

سنندج- ایرنا- در راستای اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ تیم بازرسی از سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کردستان بر توزیع و عرضه کالاهای موجود در بازار نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، همه ساله در آستانه فرا رسیدن سال جدید طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه عید نوروز در استان‌های مختلف کشور به تبع کردستان آغاز می‌شود که این طرح از ۱۵ اسفند سال جاری در این استان شروع شده است.

در راستای اجرای قانون انتزاع (تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی) که سال ۱۳۹۲ مصوب و امسال اجرایی شد تولید، تامین و توزیع محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس این قانون نظارت بر تولید تا بازار کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، شکر و قند برعهده این سازمان است.

شهریار حنیفی با اشاره به اینکه از چند ماه گذشته فعالیت تیم های نظارتی این سازمان در استان آغاز به کار کرده است، افزود: در راستای طرح ویژه نظارتی نوروز امسال هم به صورت ۲ شیفت کاری صبح و بعدازظهر تیم های بازرسی سازمان بر بازار این محصولات نظارت می کنند.

وی  با اشاره به اینکه اجرای این طرح از تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری آغاز شده و  تا ۱۳ فروردین سال آینده به طول می انجامد، اضافه کرد: روزانه به طور میانگین پنج تیم در مرکز استان و ۲ تا سه تیم هم در دیگر شهرستان‌های استان بر وضعیت بازار نظارت می کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: علاوه بر کالاهای ذکر شده نظارت بر خبازی‌ها هم جزو وظایف این سازمان است که در این راستا هم بازرسان سازمان بر فعالیت نانوایی‌ها هم نظارت می‌کنند.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: بغیر از کالاهای اساسی نظارت بر سایر کالاها اعم از شیرینی و خشکبار، کیف و کفش، پوشاک، مبلمان، لوازم خانگی و غیره برعهده بازرسان سازمان صمت است.

فرزاد سردارزاده اضافه کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز امسال ۱۰ تیم ۲ نفره از بازرسان سازمان صمت صبح و بعدازظهر بر روند عرضه کالاها در بازار نظارت می‌کنند.

وی افزود: با اجرای طرح‌های درج قیمت تولیدکننده برروی کالاها و خرید شفاف و ثبت اطلاعات کالاها در سامانه جامع تجارت، بازرسی‌ها هم به مرور از حالت فعلی تغییر یافته و هوشمند خواهد شد.

تماس تلفنی مردم از طریق شماره‌های ۱۳۵ و  ۱۲۴ قابل انجام است و این سامانه تلفنی بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha