۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84669804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان و ازبکستان قرارداد تجارت ترجیحی امضا کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با سفر رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان به پاکستان سران دو کشور ۹ توافقنامه همکاری از جمله قرارداد تجارت ترجیحی امضا کردند.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، رئیس جمهوری ازبکستان در راس یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی به دعوت «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه به اسلام‌آباد سفر کرد.

دو طرف ضمن برگزاری رایزنی‌های دوجانبه و مذاکرات در سطح هیات‌های دو کشور، ۹ قرارداد همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه تجارت، رسانه، گردشگری، محیط زیست و همکاری‌های امنیتی امضا کردند.

در جریان این سفر اسلام‌آباد و تاشکند با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری و تسهیل جامعه بازرگانان ۲ کشور توافقنامه تجارت ترجیحی امضا کردند.

علاوه بر این در بیانیه مشترک دیدار امروز رئیس جمهور ازبکستان و نخست وزیر پاکستان آمده است: سران ۲ کشور با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید پدیده اسلام هراسی، از تلاش‌های سازمان همکاری اسلامی برای گرامی‌داشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی در ۱۵ مارس حمایت و توافق کردند که در این زمینه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد همکاری کنند.

ازبکستان حمایت کامل خود را از نامزدی پاکستان برای عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ اعلام کرد.

دو طرف بر ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان توافق و تأکید کردند که صلح و ثبات در این کشور برای پیشبرد برنامه ارتباطات منطقه‌ای ضروری و به رفاه منطقه منجر می‌شود.

آنان بر اهمیت کمک‌های اقتصادی به افغانستان و آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان در خارج نیز تاکید کردند.

اواخر فروردین امسال نیز سران پاکستان و ازبکستان سه قرارداد همکاری در زمینه کشاورزی، دفاعی و شناخت ظرفیت‌های متقابل در حوزه‌های ارزیابی انطباق محصولات، استانداردسازی و کمک‌های فنی امضا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha