۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱
کد خبر: 84668398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: زیرساخت پروژه خط لوله نورد استریم ۲ آماده بهره‌برداری است

تهران-ایرنا- سخنگوی کرملین اعلام کرد که زیرساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ آماده بهره‌برداری است و ناپدید نخواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات  دیمتری پسکوف در حالی مطرح شده است که  شرکت "شل" اخیرا تصمیم گرفت از پروژه ها و سرمایه‌گذازی های مشترک با شرکت روسیه گازپروم کنار بکشد که از جمله پایان دادن به مشتارکت در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ بوده است.

در این میان شرکت اتریشی " گروه او ام وی" اعلام کرد که در مورد مشارکتش در پروژه نورد استریم ۲ تجدیدنظر خواهد کرد.

در همین حال پسکوف خاطر نشا

ن کرد: این زیرساخت از لحاظ تکنیکی، تکنوژیکی و لجستیکی آماده است. این تاسیسات در مکان خود قرار خواهند گرفت و جای دیگری نخواهد رفت. عقل سلیم و امکان سنجی‌ اقتصادی لزوم عملیاتی شدن هر جه سریعتر این پووژه را نشان می دهد.

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد که شرایط کنونی عملیاتی کردن و راه اندازی این پروژه را غیرممکن می‌کند. اکنون پیش‌بینی ها برای آینده سخت است.

جنگ اوکراین شرایط اجرای پروژه نورد استریم ۲ را پیچیده کرده و بعید است در این برهه زمانی اجرایی شود.

طرح خط لوله گاز نورداستریم۲ شامل احداث خط لوله گاز از منطقه ویبورگ روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان به ظرفیت ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال می شود.

هزینه اجرای این طرح ۱۱ میلیارد دلار اعلام شده است.

احداث طرح خط لوله گاز نورداستریم ۲ چند ماه پیش به پایان رسید اما روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرده است که مجوز بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک صادر نخواهد شد. آمریکا این طرح را برای جلوگیری از افزایش وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه تحریم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha