۵ میلیون و ۷۵۰ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون حدود پنج میلیون و ۷۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که امیدواریم این رقم با سرعت به سمت ۶ میلیون دُز رشد یابد.

محمدامین ولیزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این آمار، از زمان اوج گیری واکسیناسیون در ابتدای دولت سیزدهم تاکنون روزانه به طور متوسط ۲۵ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این رقم به بیش از ۱۱ هزار دُز واکسن رسیده است.

وی بیان کرد: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: البته تاکنون علاوه بر ۲ میلیون و ۲۷۰هزار دُز دوم، حدود ۸۹۸ هزار دُز سوم نیز در استان تزریق شده است.

ولیزاد گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می توانند نوبت های اول و دوم واکسن و افراد بالای ۱۸ سال هم نوبت سوم واکسن را به شرط گذشت سه ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

وی افزود: البته افراد پنج تا ۱۱ سال هم می توانند با رضایت والدین خود و به همراه آنان، برای تزریق دز نخست واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در کشور تزریق شده است؛ سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون ۴.۱ درصد است.

آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha