۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84665022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو هیات مدیره اتحادیه نانوایان اصفهان در مدت ۶ ماه ۱۳ بار تخلف کرد

اصفهان- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: شخصی که در ۶ ماه گذشته ۱۳ بار مُرتکب تخلف صنفی شده، عضو هیات مدیره اتحادیه نانوایان استان است.

به گزارش ایرنا، جواد محمدی فشارکی، روز یکشنبه در کارگروه گندم، آرد و نان استان در استانداری افزود: در ۶ ماه گذشته، ۲۵ نانوایی در استان ۲ بار، هفت نانوایی سه بار، ۲ نانوایی چهار بار، چهار نانوایی پنج بار، یک نانوایی هشت بار و یک نانوایی هم ۱۳ بار مُرتکب تخلف شده‌اند.

وی افزود: پرونده نانوایان مُتخلف به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

محمدی فشارکی با بیان‌اینکه ابطال پروانه اصناف شرایط خاصی دارد، تصریح کرد: در نانوایی‌های استان شاهد کم‌فروشی، گرانفروشی و فروش اجباری هستیم به این صورت که بطور مثال مشتری نان ساده می‌خواهد اما نان کُنجدی را با اجبار و با قیمت بالاتر به او می‌فروشند.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۱۶۴ بازرسی از صنف نانوایان استان در نیمه دوم سالجاری تاکنون انجام که به تشکیل ۴۴۰ فقره پرونده مُنجر شده است.

محمدی فشارکی اظهار داشت: در مجموع ۷۹۵ تخلف در این صنف گزارش شده که از این تعداد ۱۳۰ مورد در زمینه گرانفروشی، ۲۲۱ مورد کم فروشی، ۱۲۱ مورد در زمینه رعایت نکردن اصول بهداشتی و ۶۹ مورد هم در زمینه فروش اجباری گزارش شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اظهار داشت: نانوایان، رُتبه سوم تخلفات صنفی در استان را در نیمه دوم سالجاری به خود اختصاص دادند.

وی بدون اشاره به هویت واحدهای صنفی واجد رُتبه‌های اول و دوم تخلفات صنفی در استان خاطرنشان کرد: اتحادیه نانوایان، سال ۹۹ رُتبه نخست تخلفات بین اتحادیه‌های صنفی استان را داشت اما با توجه به زحمات این اتحادیه در سالجاری، این جایگاه به رُتبه سوم تقلیل یافت که امیدواریم این روند کاهشی در زمینه تخلفات همچنان ادامه داشته باشد.

محمدی فشارکی با اشاره به اهمیت نصب تابلو مُتحدالشکل در نانوایی‌ها اضافه کرد: از حدود ۹۰۰ واحد صنفی بازرسی شده  در استان، حدود ۵۵ درصد از آنها تابلوهای مربوطه را نصب، ۶۰ درصد نسبت به رعایت فروش نان ساده به جای نان کُنجددار اقدام و ۶۵ درصد هم اصل حضور مُتصدی در واحد صنفی را رعایت کرده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با اشاره به وجود ۸۷ بازرس رسمی و ۲۴۲ بازرس افتخاری در استان اظهار داشت: ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد که لازم است خلأ کمبود نیرو و امکانات آنها را با هوشمند کردن بازرسی‌ها جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، برای ثبت هوشمند تخلفات صنفی در استان، شماره همراه ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و شماره تلفن ۱۳ الی ۳۲۳۵۲۰۱۲ در اختیار مردم قرار دارد تا هرگونه شکایتی را اعلام یا از طریق سایت بازرسی و نظارت اصناف استان، اقدام به این کار کنند.

پنج هزار واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارند.

استاندارد فعالیت نانوایی، وجود یک نانوایی به ازای هر یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و در استان اصفهان به ازای هر یکهزار نفر جمعیت است.

جلسه کمیته آرد و نان استان اصفهان، امروز به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با موضوع اصلی بررسی وضعیت رعایت فروش نان ساده بعنوان اولویت اصلی به جای نان کُنجددار، رعایت وزن و قیمت مُصوب انواع نان و وضعیت نصب تابلوی قیمت و مشخصات مُتحدالشکل نانوایان در استانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha