آغاز اجرای طرح باز توزیع بنزین تا نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش

کیش - ایرنا - آغاز اجرای آزمایشی طرح باز تورزیع بنزین، برگزاری نمایشگاه صنعت پترورشیمی کشور، سفر معاون اقتصادی رییس جمهور، مسابقه بزرگ دو ماراتن و تشکیل کمیته حفاظت از کوسه ماهیان از جمله رویدادهای کیش در اولین هفته اسفند ماه است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در اولین هفته اسفند (۳۰ بهمن تا ۶ اسفند) شاهد رویدادهای مختلفی از جمله اجرای آزمایشی طرح باز توزیع بنزین به عنوان پایلوت کشور بود که در قالب این طرح سهمیه سوخت خودروهای بنزینی شخضی بر اساس کد ملی افراد به حساب بانکی سرپرست های خانوار واریز می شود.

اجرای این طرح از یکم اسفند ماه شروع شده و به گفته رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه بنزیندر قالب این طرح به ۶۰ هزار کیشوند ۲۰ لیتر بنزین سهمیه تخصیص داده شده که شامل ۳۸ هزار خانواده یک تا ۱۱ نفر است.

علی ملکی با بیان اینکه نتایج اجرای طرح به ستاد اقتصادی هیئت دولت ارایه خواهد شد و درباره توسعه اجرای این طرح به جزیره قشم یا سایر نقاط کشور از سوی هیئت دولت تصمیم گیری می شود افزود: در این شیوه سهمیه اختصاص یافته به کارت سرپرستان خانوار قابلیت فروش، نقل و انتقال و ذخیره ماندن در کارت بانکی را دارد.

وی با بیان اینکه ساکنان جزیره کیش در تماس با سامانه ۴۴۱۴ می‌توانند از خدمات کارشناسان بهره‌مند شوند اضافه کرد: اگر شهروندی کارت کیشوندی ندارد و یا کارت او بدون اعتبار است باید نسبت به تهیه و یا تمدید کارت خود اقدام کند تا مشمول سهمیه بنزین شود.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادها عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد و برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

آغاز اجرای طرح باز توزیع بنزین تا نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش

حضور معاون رییس جمهور و نمایشگاه پتروشیمی

دوشنبه هفته گذشته سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور با عنوان نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش در کیش گشایش یافت که  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور به بهانه این نمایشگاه سفری سه روز به جزیره کیش داشت.

وی در این سفر خود علاوه بر حضور در برخی جلسات، در همایش تخصصی تامین مالی طرح ها و پروژه های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی شرکت و از سومین نمایشگاه پتروشیمی کشور بازدید و با تولید کنندگان و سرمایه گذاران این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در این نشست گفت: با توجه به چالش‌های اقتصادی طی چهار تا پنج سال ‌آینده، برای حفظ شرایط موجود باید تولید ناخالص داخلی از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار باشد که در صورت صنعت سازی می توانیم به این هدف دست یابیم.

وی همچنین در بازدید از نشست های تخصصی سومین نمایشگاه پتروشیمی کشور اظهار داشت: دولت سیزدهم با انجام تدابیر مختلف از جمله وارد کردن ارز مورد نیاز مرز تحریم ها را بدون اتکا به مذاکرات شکست و این نتیجه بگونه ای بود که مذاکرات هسته ای به صورت جدی در حال پیگیری بوده اما همچنان به نتیجه نرسیده است.

سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور با عنوان نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش با حضور جمعی از مسوولان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تامین کنندگان منابع مالی و بانک های کشور در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.

در این رویداد سه روزه بیش از ۳۲۰ شرکت و بنگاه فعال در صنعت پتروشیمی شرکت کرده بود که طی آن ۲۰۰ تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین شرکت کنندگان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده منعقد شد.

همچنین در جریان این رویداد سه دستاورد فناوری و نوآوری بومی سازی شده شامل سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC ، ترانسمیتر دما و فشار مبنی بر پروتکل ارتباطی هارت و فیلد باس و ترانسمیتر با پروتکل ارتباطی فیلدباس مبتنی بر ارسال دیجیتال و قابلیت اتصال به تمام سیستم های کنترل معرفی شد.

آغاز اجرای طرح باز توزیع بنزین تا نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش

سلامت

از اول اسفند طرح نظارت بهداشتی نوروز ۱۴۰۲ آغاز شد و به گفته رییس مرکز توسعه سلامت، در قالب این طرح ۶ تیم نظارت بهداشتی ۲ نفره از واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و گردشگری این جزیره را بازرسی می کنند.

محمدرضا رضایی در خصص وضعیت واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا نیز گفت: از ابتدای شروع روند واکسیناسیون، تزریق این فراورده دارویی بین کیشوندان به حدود ۱۳۷ هزار دُز رسید که شامل ۵۸ هزار و ۱۳۹ دُز در نوبت اول و ۵۲ هزار دُز در نوبت دوم و حدود ۲۷ هزار دُز در نوبت سوم است.

وی با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: با تلاش های انجام گرفته تا کنون بیش از ۱۲۰ درصد تعداد از این جمعیت دُز اول و ۱۱۰ درصد دُز دوم خود را دریافت کردند و  تا کنون ۵۵ درصد از کیشوندانی که دُز دوم بین آنها تزریق شده سومین دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

همچنین به دلیل جلوگیری از اتلاف برخی از واکسن‌ها از روز شنبه هفتم اسفند واکسیناسیون مراجعه کنندگان تالار شهر براساس برنامه جدید انجام می‌شود و واکسیناسیون با واکسن‌های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس در روزهای دوشنبه ها، واکسن‌های اسپایکوژن و برکت در روزهای سه شنبه به مراجعه کنندگان تزریق می‌شود.

واکسیناسیون با واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا نیز همه روزه انجام می‌شود و ساکنان و گردشگران می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برای انجام واکسیناسیون به تالار شهر کیش مراجعه کنند.

آغاز اجرای طرح باز توزیع بنزین تا نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش

اجتماعی

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش نیز از اتمام ساماندهی اسکله صیادی این جزیره در محورهای مختلف از جمله ایجاد پارکینگ قایق ها، تعمیرات روشنایی در راستای تامین امنیت اسکله خبر داد و گفت: ساخت و افتتاح پارکینگ قایق های صیادی اسکله میر مهنا در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع انجام شد که با این اقدام علاوه بر ساماندهی قایق ها، فعالیت صیادان نیز تسهیل شد.

عزت اله محمدی اضافه کرد: تعمیرات روشنایی و احداث سه برج نور در این منطقه، با هدف تامین ایمنی، امنیت و حل مشکلات ساعاتی از شب انجام شده و سردخانه در اسکله زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت ۳۰ تن توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

کمیته حفاظت از کوسه ماهیان کیش در راستای حفاظت بهتر از گونه‌های ارزشمند و در معرض خطر توسط اداره محیط زیست این جزیره تشکیل شد.

طی برپایی نخستین جلسه کارگروه در آبان ماه سال ۱۴۰۰ مقرر شد تمامی اعضای کمیته نسبت به  حضور در جلسات  مستمر هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای عملی و علمی در جهت به حداقل رساندن خطرات و آسیب‌هایی که نسل این آبزیان ارزشمند را تهدید می کند اهتمام داشته باشند.

محیطبان اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش نیز گفت: جمع‌آوری و خارج کردن ماسه، مرجان، صدف و سایر اقلام محیط زیستی از جزیره ممنوع است اما مشاهده می شود برخی مسافران بدون اطلاع قبلی  اقدام به صدف، ماسه و مرجان از سواحل کیش می کنند.

علی جبلی با بیان اینکه جمع‌آوری و خروج این اقلام طبیعی به محیط زیست جزیره آسیب می زند افزود: با همکاری فرودگاه و بندرگاه جزیره کیش از خروج این اقلام ممانعت می شود که در سال جاری موفق به کشف ۲ تن ماسه، صدف و مرجان شدیم که عمده این میزان کشفیات را ماسه تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: در سال جاری جریمه خروج این موارد از جزیره در ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ میلیون ریال است و اخیرا مشاهده شده که برخی از ساکنان کیش اقدام به نگهداری مرجان ها در حیاط و باغچه ها می کنند که این اقدام نیز غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده با برخورد سازمان رو به رو خواهند شد.

آغاز اجرای طرح باز توزیع بنزین تا نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش

ورزش

هفته گذشته مسابقه دو ماراتن بزرگ کیش با حضور حدود ۵۰۰ ورزشکار زن و مرد از سراسر کشور در ۲ مسافت ۱۵ کیلومتری و ۴۲ کیلومتری برگزار شد.

در این مسابقه ۵۰۰ ورزشکار شامل  ۳۰۰ مرد و ۲۰۰ زن بالای ۱۸ سال حضور داشتند که ۱۵۰ دونده برای بخش ۴۲ کیلومتری و ۳۵۰ دونده نیز برای بخش ۱۵ کیلومتری برای کسب برترین مقام ها با هم رقابت کردند.

همچنین سید امیرمحمد میرشفیعی از کیش در اسلحه اپه رده سنی نوجوانان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی شمشیر بازی آسیا به ازبکستان اعزام شد.

مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در سه اسلحه اپه، فلوره و سابر دختران و پسران در ازبکستان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha