۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84659640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای فلسطینی برای صد و نود و هشتمین بار توسط اشغالگران اسرائیل تخریب شد

تهران - ایرنا - مقامات رژیم صهیونیستی امروز ( سه شنبه ) روستای فلسطینی « العراقیب » واقع در منطقه « النقب » (جنوب) را برای صد و نود و هشتمین بار متوالی تخریب کردند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین اونلاین» با اشاره اینکه چادرهای مردم این روستا در سال گذشته میلادی ۱۴ بار به دستور مقامات رژیم صهیونیستی تخریب شد، نوشت: امروز نیز چادرهای ساده مردم «العراقیب» برای دومین بار از ابتدای سال ۲۰۲۲ تخریب شد.  

این رسانه فلسطینی با اشاره به اینکه صاحبان این چادرها و خانه‌ها پس از تخریب هر بار از چوب و پلاستیک دوباره برپا شده است، افزود:   این چادرها که بر روی خانه‌های ویران شده آن‌ها بنا شده، مردم روستا را از گرمای شدید تابستان و سرمای شدید زمستان محافظت می‌کند و با برنامه‌های رژیم صهیونیستی که قصد ریشه کن کردن و بیرون راندن آن‌ها از سرزمین مادری‌شان دارد، مقابله می‌کند.  

«عزیز الطوری» یکی از اعضای کمیته محلی دفاع از «العراقیب» گفت که مقامات رژیم اسرائیل برای ۱۹۸ بار به روستا یورش بردند و خانه‌های آن را تخریب کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما دوباره روستای خود را بازسازی خواهیم کرد، افزود: خسته نمی‌شویم و به مبارزه خود ادامه می‌دهیم. 

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، خانه‌های «العراقیب» از چوب، پلاستیک و قلع ساخته شده‌اند و ۲۲ خانواده در آن زندگی می‌کنند و پیش از این نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای آخرین بار در پایان ماه گذشته میلادی، این روستا را تخریب کرده بودند. 

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم اسرائیل این روستا را برای اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۰ تخریب کردند و از آن زمان تاکنون هر بار که ساکنان آن را بازسازی می‌کنند، توسط نیروهای اشغالگر تخریب شده است. 

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل مالکیت ساکنان فلسطینی را بر زمین‌های این روستا به رسمیت نمی‌شناسند، از ارائه خدمات اولیه مانند آب و برق به آن‌ها امتناع می‌ورزند و با هر ابزار و روشی سعی می‌کنند اعراب فلسطینی را با این هدف که آن‌ها را مجبور به مهاجرت از سرزمین خود کنند از ادامه زندگی در این روستا نا امید و سرخورده کنند. 

در همین حال ساکنان آن اصرار دارند که به رغم تخریب مکرر این روستا، در سرزمین خود باقی بمانند. 

پایداری «العراقیب» برای فلسطینی‌ها به نمادی از اراده تبدیل شده است که فلسطینیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در صحرای «النقب» برای بقا و حفظ سرزمین و هویت خود با سیاست‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند. 

حدود ۲۴ هزار فلسطینی در صحرای النقب زندگی می‌کنند که نیمی از آن‌ها در روستاها و مجتمع‌هایی ساکن هستند که برخی از آن‌ها صدها سال پیش تاسیس شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha