۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82429686
T T
۰ نفر
طرح تصاحب عدوانی خانه های فلسطینی های النقب توسط رژیم صهیونیستی

تهران -ایرنا-رژیم صهیونیستی به گفته وزیركشاورزی این رژیم طرحی را دردست تهیه داردكه درصورت تصویب آن دركنست(پارلمان) تمامی ساكنان فلسطینی وعرب منطقه النقب از خانه های خود رانده خواهند شد.این اقدام رژیم صهیونیستی نقض آشكار قطعنامه 2234 شورای امنیت سازمان ملل در زمینه توقف شهرك سازی اسراییل است.

پایگاه اطلاع رسانی فلسطین روزسه شنبه به نقل از آوری آریل وزیر كشاورزی رژیم صهیونیستی گزارش داد : این رژیم قصد دارد تمامی فلسطینیان و اعراب ساكن در سرزمین های اشغالی را از این مناطق بیرون كند تا به شهرك سازی و توسعه شهرك های یهودی نشین ادامه دهد.
آریل كه این مطلب را در مصاحبه با رادیو سراسری'اسرائیل' اعلام كرده بود، گفته است: این طرح كه از سوی وزارت كشاورزی در حال تدوین است طی سه ماه آینده برای تصویب به كنست ارائه خواهد شد.
وی تاكید كرد: مسئولان اسرائیلی باید نسبت به تخریب خانه های اعراب و فلسطینیان ساكن النقب و نیز تبعید و بیرون راندن آنان شدت عمل به خرج دهند.
این مقام رژیم صهیونیستی افزود: هرگز به فلسطینیان وعرب های ساكن النقب اجازه ساخت و ساز داده نخواهد شد.
همزمان با سخنان وزیركشاورزی رژیم صهیونیستی، نظامیان اشغالگر این رژیم نیز ساختمان های درحال ساخت فلسطینیان و حتی منازل مسكونی شهروندان عرب در سرزمین های اشغالی را با بولدوزرها ویران می كنند.
پارلمان رژیم صهیونیستی(كنست) به تازگی قانونی را تصویب كرد كه براساس آن الحاق اراضی فلسطینی به رژیم صهیونیستی جنبه قانونی خواهد یافت.
بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی و مقامات فلسطینی با تصویب این قانون مخالفت و آن را محكوم كردند اما مقامات رژیم صهیونیستی همان طور كه بارها مشاهده شده هیچ توجهی به این اقدامات نكرده اند.
به رغم اینكه «توقف شهرك سازی اسرائیل» در قطعنامه شماره 2234 شورای امنیت سازمان ملل متحد كه چندی پیش به تصویب رسید رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن و نقض آشكار این قطعنامه در صدد اجرای طرحی جدید برای تداوم شهرك سازی و اخراج فلسطینیان از سرزمین خود است.
ساكنان صحرای النقب بادیه نشینان قبیله های عرب هستند كه روابط نزدیكی نیز با بادیه نشینان شبه جزیره سینا دارند.
صحرای النقب درغرب آسیا واقع شده و بخشی از شبه جزیره سینا است اكنون بخشی از منطقه النقب در فلسطین اشغالی قرار دارد و نیمی از ساكنان این منطقه ای قبایل عرب 'بدو'هستند كه بعد از جنگ های اعراب با اسرائیل از سال 1948 در این منطقه باقی مانده اند.
مساحت این منطقه 14 هزار كیلومتر است
آخرین آمار ازجمعیت منطقه النقب یك میلیون نفر است.
خاورم**1408** 1064
مترجم: اكرم كرمی ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده
۰ نفر