دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه به اشتغال زنان سرپرست خانوار توجه جدی کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه، بیکاری را زخمی کاری به بدن جامعه به ویژه زنان، با ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی و معیشتی دانست و خواستار توجه و هم افزایی جدی دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « زهره رستمی» روز دوشنبه در جلسه زنان کارآفرین استان با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، افزود: زنان بد سرپرست و بی سرپرست در ۲ گروه زیرپوشش نهاد حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و کسانی که زیرپوشش نیستند تقسیم می شوند، آنهایی که زیرپوشش نهادی نیستند و بدسرپرست اند واقعا در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و باید برای اشتغال آنان هر کاری از دست مان بر می آید، انجام دهیم.

او زباله گردی و تکدی‌گری زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را زیبنده ندانست و خواستار هم افزایی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، نهادهای مردمی برای اشغال آنان شد.

رستمی در ادامه به تلاش دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه برای اشتغال آنان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته کلاس های تاب آوری، کارگاه های آموزشی و توانمندسازی فراوانی در محلات محروم استان انجام داده ایم اما باز نیاز به ایجاد مراکز توانمندسازی برای زنان بهبود یافته از اعتیاد، محله سراهای آموزشی، مددسرا برای جمع آوری زنان زباله‌گرد با همکاری دیگر ادارات به ویژه شهرداری هستیم.

بازارچه‌های فروش کالا و صنایع دستی برای بانوان ایجاد شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در راستای حمایت ارگان ها از محصولات و تولیدات زنان بد سرپرست و بی سرپرست خواستار اختصاص غرفه های تخفیفی در بازارچه های محلی و سطح شهرها، اماکن گردشگری، نمایشگاه ها و بوستان های استان برای این زنان هستیم که بتوانند تولیدات و محصولات خود را بفروش رسانند.

رستمی در ادامه با تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی استان در راه اندازی صندوق های خُرد روستایی، خواستار تقویت این صندوق و مشاغل زنان روستایی و تعاون های روستایی در راستای حمایت از اشتغال این زنان شد.

 او همچنین با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز زنان کارآفرین استان در نمایشگاه خارجی " سلیمانیه" عراق از میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان به خاطر ندادن مجوز حضور در این نمایشگاه به زنان کارآفرین انتقاد کرد و گفت: چرا یک دستگاه در کرمانشاه نمی تواند برای حضور در این نمایشگاه مجوز بدهد اما همین دستگاه در کردستان می تواند مجوز همین کار بدهد.

این مقام مسئول در پایان خواستار رفع موانع اداری و بانکی سر راه زنان کار آفرین استان شد و بیان داشت: زنان کار آفرین با کمترین امکانات اشتغال زیادی به ویژه برای زنان بد سرپرست و بی سرپرست خانوار ایجاد کرده اند و بهترین کمک تسهیل امور برای آنان است.

انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه ۵۸ عضور دارد و جزو اولین انجمن های زنان کارآفرین کشور است و سه سال سابقه دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha