۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84654307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: کشور در پیشگیری از خام فروشی نفتی موفق بوده است

قشم- ایرانا- امام جمعه قشم گفت: ایران با حرکت در مسیر پیشگیری از خام فروشی محصولات نفتی موفق بوده، در حوزه علم و فناوری هم از نرخ میانگین جهانی بالاتر هستیم و در پیشرفت‌های صنعتی هم رشد خوب در کارنامه کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم افزود: در گام دوم انقلاب نباید به این میزان موفقیت‌ها بسنده کنیم بلکه باید دولت وابستگی‌اش به درآمد نفت را به کلی حذف کند و در کنار آن اقتصاد از دولتی بودن به بخش خصوصی واگذار شود و دلبستگی‌ها به محصولات خارجی هم با تولید داخلی تامین شود.

وی ادامه داد: مسوولان و نهادهای انقلابی این شهرستان گزارش اقدامات‌ مجموعه خود را در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها به مردم ارائه کنند.

امام جمعه قشم اظهار کرد: مردم باید بدانند در قشم به عنوان یک منطقه تجاری و صنعتی و در سالی به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، چه میزان شغل در این منطقه ایجاد شده و چه مقدار افراد بیکار شده‌اند. 

وی افزود: تربیون نماز جمعه شخصی نیست و متعلق به همگان است و مردم حق دارند بدانند مسوولانی که از سفره انقلاب ارتزاق می‌کنند، چه اقداماتی را برای موفقیت نظام انجام داده‌اند.

حاجبی ادامه داد: در دولت نوپای سیزدهم شاهد حرکت روبه رشد هستیم و مسوولان باید در تبعیت از رهبری نظام، گزارش عملکرد خودشان را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه صنایع نظامی و دفاعی وابستگی‌ها از بین رفته و در بخش صادرات غیرنفتی هم به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم، افزود: در رفاه عمومی هم با توجه به افزایش جمعیت کشور به ۸۵ میلون نفر موفق بوده‌ایم و خدمات رفاهی به مستمری بگیران هم از ۹۰ هزار نفر به بیش از ۶ میلیون نفر رسیده است.

امام جمعه قشم تصریح کرد:  در استان هرمزگان به دلیل اینکه از نیروهای دلسوز انقلابی، تحصیل‌کرده و توانمند در هیات مدیره‌های شرکت‌ها و صنایع استفاده نمی‌شود، همچنان با مشکل بیکاری جوانان مستعد مواجه هستیم.

وی افزود: برای موفقیت اداره‌ها و نهادها باید از بکار گرفتن افراد حاشیه ساز پرهیز کرد چون چنین افرادی روند خدمت را کُند می‌کنند و موجب دلسردی نیروهای انقلابی می‌شوند.

حاجبی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها ویژه مراسم‌های مذهبی، نماز جمعه و اعتکاف نیست و در همه جا باید با دقت رعایت شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha