۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 84648917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: ادعای «تجاوز روسیه»، اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در گفتو گوی تلفنی با بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا از مسکو به نقل از سایت وزارت خارجه روسیه، لاوروف روز شنبه در این تماس تلفنی به غیرقابل قبول بودن اقدامات ناقض تعهدات تقسیم ناپذیری امنیت در اتحادیه اروپا- آتلانتیک تاکید کرد.

رئیس وزارت خارجه روسیه به همتای آمریکایی خود گفت که پاسخ به پیشنهادهای روسیه در مورد تضمین های امنیتی، مفاد کلیدی مسکو را نادیده گرفته است.


لاوروف تاکید کرد که کمپین تبلیغاتی ایالات متحده و متحدانش در مورد "تجاوز روسیه" به اوکراین، اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند و مقامات کی یف را به خرابکاری در توافقنامه های مینسک و تلاش های مضر برای حل "مشکل دونباس" با زور تشویق می کند. "

لاوروف همچنین به بلینکن گفت که پاسخ ایالات متحده و ناتو به پیشنهادهای روسیه در مورد ضمانت‌های امنیتی، مفاد کلیدی مسکو، بخصوص عدم گسترش ائتلاف و استقرار سیستم‌های تسلیحاتی ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه را نادیده می‌گیرد.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: در این مکالمه تلفنی تاکید شد که این موضوعات در ارزیابی ما از اسناد دریافتی از سوی ایالات متحده و ناتو جایگاه محوری خواهد داشت.

اخیراً در کشورهای غربی و همچنین در کی یف، اظهاراتی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، چنین اطلاعاتی را تشدید تنش بی اساس و پوچ خواند.

وی تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای کسی ندارد. در عین حال، پسکوف احتمال تحریکات برای توجیه چنین اظهاراتی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای حل بحران در جنوب شرق اوکراین با زور، جدی ترین عواقب را در پی خواهد داشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha